Den sociala bägaren

Äntligen tisdag och jag fick komma
till öpnna förskolan igen och
fylla på min sociala bägare.
Som jag har längtat.
Och jag tror Nova hade
längtat lika mycket som jag för
hon satt där på golvet
bland alla barn och leksaker och verkligen
babblade på så mycket hon kunde.
med andra ord en gladare mamma och en gladare Nova.
Emil kom iväg utan bråk eller protest i morse till skolan
och Embla till förskolan.
Så nu är alla rutiner som de skall igen.
Fast jag måste erkänna att det varit riktigt skönt att ha alla hemma.



Igår ställde jag mig på vägen igen.
Avskyr igentligen att göra det men
var ju tvungen att se om min kamp mot
godisskålen gett något resultat.
Och jag säger bara JIPPIE!!!!
På en vecka har jag gått ner 1 kg.
Sådan skön känsla.
Och detta blev ju en morot för att orka fortsätta.
Fast jag känner inget sug överhuvudtaget.
Det funkar mycket bättre än vad jag trodde.



I söndags spenderade vi en hel dag i Landvetter ishall.
Emil spelade nyårscupen med sitt Bäcken HC.
det var kallt, lång väntan men
fruktansvärt kul att se de små liven.

Det kanske inte gick jätte bra men huvudsaken var att de hade kul.
Och det var en riktigt trött Emil som kom hem den kvällen.
Antar att det bara är att vänja sig för det kommer säkert en hel del
cuper och matcher framöver.

Nu skall här ätas lite lunch sen iväg och hämta barn.
Ha en fantastisk dag alla.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?