6 månaderskontroll

Nu var 6 månaders kontrollen gjord.
Och det var en riktigt ledsen Nova som träffade
vår BVC sköterska och barnläkaren.
Tårarna rann längs hennes kinder och
hon tyckte inte alls att det var kul.
Men vår BVC sköterska Marianne var lugn
och förklarade att det har med åldern att göra.
För nu kommer Nova på att när vi inte syns så är vi
borta. Och då kan oron komma.
Ett tips var att leka mycket titt-ut lekar med barnen
så de lär sig att man kommer tillbaks.
Men annars gick det jätte bra.
Läkaren tyckte att vi hade en fin och duktig flicka.
(Visste vi ju innan ju)
Han kollade hjärta, lungor, mage, höfterna och
om hon försökte resa sig upp om man håller henne i händerna.
Vikten hade ökat till 8195g och längden var nu 65 cm.
Så han gav henne en STOR okej stämpel i rumpan.



Igår var jag på jobbet och hälsade på.
Insåg att det snart är ett år sedan jag jobbade.
Tror jag gick hem i mars förra året.
Då jag blev sjukskriven.
Det kändes lite konstigt att komma dit och se alla de små barnen som jag
lämnade där, som nu helt plötsligt var stora pojkar och flickor.
Vissa kunde ju inte gå när jag skolade in de.
Och nu sprang de omkring fulla med liv.
Självklart var det riktigt kul att träffa alla mina kollegor också.
Jag lovar att komma lite oftare och hälsa på.

Nu dags för lunch sen lite lek med Nova.
Ikväll kommer mina svärföräldrar på besök
och duktig som jag är så har jag tackat nej till en Semla.
Stolt över mig själv.
Kram alla.

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?