1.2.3.4.5.6.......

1,2,3,4.........10
Blir allt bättre om man andas lugnt och räknar till tio.
Jag kan tänka mig att räkna flera gånger bara det hjälper.
Jag tror jag vaknade helt på fel sida i morse.
Trött, sliten och grinig.
Det är beskrivningen på mig just nu.
Både Emil och Nova är bra nu. Vilket är bra förstås.
Emil skall till skolan i morgon, Embla till förskolan och
jag tar med mig Nova till Öppna förskolan.
Precis vad jag behöver för att komma i form.
Lite miljöombyte och social kontakt.
Det värsta är att jag känner mig febrig också.
Vågar inte ta tempen, för jag vill inte veta.
Utan kämpar på här hemma med de sista krafterna jag har.
(Men jag lovar att inte dyka upp på Öppna förskolan med feber)
Just nu önskar jag mig mest av allt att någon kommer och tar hand om mig
och bara avlastar mig ett litet slag.
Nova har verkligen haft jätte jobbiga nätter som satt
trötta spår i sin mamma.
I natt sov hon väldigt bra, hela natten så jag borde
väll inte gnälla och borde väll vara utvilad.
Men tyvärr är jag inte det.......
Det känns som jag lever i ett ekorrehjul. Varje dag likadan.
Göra frukost, städa, tvätta, laga lunch, handla, hjälpa till med läxor,hänga tvätt, laga middag,
vika tvätt, lägga in tvätt, städa lite mer, fixa kvällsmat, bada barn, natta barn.
Mellan alla måsten så vill jag ju vara en bra mamma och leka med barnen också.
Jag vet att vissa saker kan vänta....men när skall de bli gjorda då?
Och vissa saker är måsten....som absolut måste göras.
Jag är långt ifrån på topp.
BER VERKLIGEN OM URSÄKT FÖR ALLT MITT GNÄLLANDE
MEN JAG VAR TVUNGEN ATT FÅ UR MIG DET.



Nu till något annat.
På söndag skall Embla ha sitt barnkalas.
Hon fyllde ju 6 år i slutet av januari.
13 glada tjejer skall förgylla hennes dag.
Vi har hyrt Öpnna förskolans lokal
vilket är guld värt.
Att slippa ha det hemma är rena lyxen.
Skillnaden mellan flickkalas (Embla vill bara bjuda flickor)
och killkalas är jättestor.
Killar låter och bråkas mer.
De brottas och gapar och skeiker.
Tjejer är lugnare och föredrar ingen brottningsmatch.
Däremot blir de ofta griniga och sura på varandra.
Tisslar och tasslar bakom ryggen på varandra.
(Självklart inte alla)
Hon har beställt korv med bröd, glass, maränger, fiskedam och godispåse.
Det kommer nog vara 13 glada tjejer som går därifrån.
Eftersom Tinus jobbar på båtmässan så kommer
min mamma♥ hjälpa till under kalaset.

JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAR.
DE STÄLLER VERKLIGEN ALLTID, OCH DÅ MENAR JAG ALLTID UPP.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Nu tänker jag nog krypa till sängs.
I morgon kanske jag känner mig piggare och gladare igen.
Kram och godnatt alla där ute.


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?