Stressfaktor 10

Har fått en del förfrågningar om
varför jag inte skriver min vikt i bloggen.
Jag skriver bara att jag går ner men aldrig vad
startvikten var eller vad jag väger nu.
Jag har ärligt talat inte tyckt att det
är något som någon annan har med att göra.
Jag är bara stolt över att jag lyckas gå ner i vikt
och att jag klarat av att inte äta godis på
snart två månader.
Jag har en rutin på att väga mig på måndagar.
Det har blivit lite av en tradition att varje vecka skriva
hur veckan gått.
Det var någon vecka som jag glömde skriva om det.
Då fick jag ett jätte gulligt mail av
Sofia som skrev att hon följde min kamp mot godispåsen
och ville veta hur det går.
Därför komer jag fortsätta skriva om det.

Om ni vill veta så var dagens vikt 66,6 kg. (BMI 24,5)
BMI skall ligga mellan 18-25
När jag är klar så kommer vikten vara
någonstans mellan 60-65kg.



Nu är det full fart på vår lilla tjej.
Hon tar sig fram med full fart.
Nyfiken att undersöka världens alla hörn.
Går jag ur rummet blir hon fortfarande lite ledsen
eftersom jag då är "försvunnen" men istället för att sitta kvar och vara
ledsen så kommer hon krypandes efter mig.
Det är så fruktansvärt kul att se henne ta sig fram.
Fullt fokuserad på det mål hon vill nå.
Hennes nya mål är att ställa sig upp.
För det kämpar hon med just nu.
Får se när den koden knäcks.



Det blev en stressig eftermiddag.
Klockan kvart i två var båda barnen hämtade
och vi hade exakt en timma på oss innan det var dags
att åka på hockeyträning.
Vi hann slänga i oss lite mat och sen på med kläderna igen.
Dagens träning var på ruddalen i Frölund.
Vilket betyder UTOMHUSTRÄNING.
Så fruktansvärt kallt.
Men de hade ett litet cafe, där tillbringade vi tiden med
kaffe och värme.
I morgon hinner vi inte träningen som är kl 14.15
(Skolan slutar 13.20)
Men däremot är det två matcher på lördag (En kl 8.00 och en kl 16.15)
och träning på söndag.
Så det finns nog gott om hockeytimmar denna helgen ändå.

♥ SOV GOTT MINA VÄNNER ♥
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?