Här är jag

Jag är inte helt försvunnen.....
Bara haft en liten bloggpaus igen.
Men här är jag nu.
Jag har haft en riktigt skön helg.
Länge sedan jag kände mig så levande och utvilad.
I lördags kände Nova för att sova till 8.30.
detta resulterade ju i att hennes mamma var
extremt utvilad.
Hon skulle också ha lite Nova- faster tid så vi
lämnade henne i hos faster Sofia och farbror Martin på förmiddagen.
Tinus och jag hade inge som helst planer.
Det var ju ritkigt fint väder över Göteborg i lördags.
med strålande sol och viss krispighet i luften.
Vi tog med oss kompisen Henke på en
otroligt skön promenad runt Härlanda Tjärn.
1h kall och skön promenad.
Kvälllen slutade med god mat, vin och melodifestivalen.
Söndagen fick vi ju också sova ut på.
Fast klockan 8.30 vaknade vi båda två.
Lika utvilade som morgonen innan.
Passade på att storstäda eftersom inga barn var hemma
och vi var på plats båda två.
Efter det vankades det middag hos
Sofia och Martin och en massa kramar från Nova
som jag tor saknat oss lite grann i alla fall.
Kvällen avslutades med ädelt besök av Henke
lite ostbricka och ett glas vin.
Självklart gjorde vi som många andra.
Vi tittade på solsidan och premiären av Big Brother.
I år är det ju inte bara en massa tuttblondiner och över spända muskelkillar.
det var ju en hel del roliga människor.
Jag kommer absolut inte följa det på vardagarna men kanske kolla
en och annan söndag.

 

I morse var det åter dags för vägning.
Till min förvåning så hade jag gått upp 3kg på en vecka.
Lite lurt tyckte jag. Så jag flyttade ut vågen till storarummet
för att se om jag kunde få en planare yta.
Då hade jag helt plötsligt gått upp 5 kg.
Jag valde då att flytta ut den i hallen.
Tredje gången gilt.
Då visade vågen + 4 kg.
Jag tror ju inte att jag har gått upp alla
dessa kg. Kanske något i så fall men vår våg håller nog på
att få slut på batteriet.
Nu måste jag snabbt skaffa ett nytt batteri så jag kan ha koll på
hur det går för mig.
(Tinus testade också sen och den visade olika vikter för
honom också)
Men jag kämpar på. Ännu inget godis.
Nu skall jag leka med Embla en stund.
Kram på er.

  Linn

Fin blogg!



Jag älskar verkligen att blogga, & jag älskar den ännu mer med mycket besökare! Så besök gärna min blogg sötnos, du kanske gillar den! :)

 2011-02-23     16:08:09    URL: http://linnhahne.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?