Arg som ett bi

Vart är världen på väg?
Hur kan det komma sig att en pedofil kan och får
lov att starta en friskola?
Hur kan han överhuvudtaget få lov att jobba på ett ställe
som det faktiskt kryllar av barn?
Och om man en gång blir dömd för ett brott, sedan gör om det igen.
Finns det då någon som helst möjlighet att han skulle
kunna göra om det igen ?
 SJÄLVKLART!
Men då väljer vi att låta honom starat en skola.
I mina öron låter det väldigt underligt, nästan rent av skrämmande.
Tänk att få veta att en pedofil är rektor eller rent av lärare för mina barn.
Jag vet inte vad man skulle gjort men det hade med all säkerhet
tagit hus i helvete.
Ibland förstår jag mig inte på det svenska samhället.
Jag kan bli riktigt arg när jag tänker på det.




Tinus jobbar för fullt på mässan.
Nu skall allt byggas upp och det betyder sena kvällar.
Sen är han säkert jätte trött när han kommer hem.
Vi kommer nog inte ses så mycket den närmaste veckan.
men han älskar det han gör och det är självklart
att han skall få göra det.
En vecka är ju inte så lång tid.
Undertiden får jag och barnen roa oss själva.
Inga större problen för mig.

Glöm nu inte båtmässan som är 5-13 februari på svenska mässan i Göteborg.




Sov gott mina vänner.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?