Alla hjärtans dag

Är man helt ute om man tycker att
ALLA HJÄRTANS DAG är en överskattad dag?
Jag tycker det.
Jag anser att det är ännu en dag för alla affärer att tjäna massa
pengar på oss kunder.
Jag känner inte att jag behöver EN speciell dag för att vis
alla dom som jag älskar att jag älskar dom.
Utan det vill jag kunna göra året runt.
Oavsett vilken dag det är.
Tänk också på alla de som inte har någon att dela dagen med.
Inga vänner och ingen partner.
För de kanske den här dagen bara är en hemsk upplevelse.
Jag blir inte sur om jag inte får blommor
eller presenter.
För jag vet att Tinus älskar mig ändå.
Det visar man ju inte genom att ge mig materiella ting
utan att finnas där, visa och tala om det.
Jag känner att det är ännu en Amerikans tradition som
Sverige måste apa efter.
Precis som Halloween.
Tinus fick ingen present av mig i morse.
Men däremot har jag fixat så vi kan
ha lite egentid på lördag.
Då skall Nova sova hos faster Sofia och farbror Martin.
Då skall jag och Tinus göra bara det vi vill.
Inget bestämt utan det tar vi då.
Ett gemensamt träningsbesök blir det nog i alla fall.
För min del är det mycket bättre än materiella ting.
Men detta är ju enbart min åsikt.
Var och en tycker som den vill.


Idag åker de stora barnen till sin pappa igen.
En vecka går alldeles för fort.
De har även sportlov denna veckan så i morse var det
inga barn som skulle iväg utan vi kunde ta all tid i världen på oss.
Det blev en mysig frukost och några timmars lek.
Tillbringade även lite tid ute på lekplatsen.
Det var verkligen iskallt så så efter en timma gav vi upp.
Gick hem, drack varm choklad (Kaffe till mig) och mös framför Alvin och gänget 2.
Emil som älskar att vara ute är på plats på utsidan igen.
Medan Embla avskyr kylan sitter och målar på sitt rum.
Nova sover så jag har lite egentid med bloggen.



Nu önskar jag alla (trots allt) en riktigt bra alla hjärtans dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?