Magsjuka

När ljuset kom närmare i den mörka tunnelsn så måste
vi på något sätt valt fel avtagsväg......
För nu har magsjukan kommit hem till oss.
Stackars söta lilla Embla ligger magsjuk.
Och visst självklart skall detta inträffa denna veckan också.
Som allt annat.
Det värsta är ju att hon skulle ha sitt barnkalas i morgon.
Som hon såg fram emot så fruktansvärt mycket.
Allt var inhandlat.
Korv, bröd, glass, maränger, strössel, ballonger och godispåsar.
Men nu blir det inte av.
Vi fick frysa in allt som kunde frysas.
Resten får ligga och vänta tills det är dags igen.
Vi har lovat henne att hon skall få ha sitt kalas.
Förhoppningsvis nästa gång de kommer till oss.
På månag skall jag se om det går att boka om lokalen tills nästa helg.
För sitt kalas kommer hon få ha.
Har fått tag i alla gästerna så nu kan jag fokusera
fullt ut på att få min docka frisk.




Emil är i vilket fall som helst hos mormor och morfar.
De kom och hämtade honom förut för att få lite egentid med honom.
Det är en tradition som min mamma startat.
När ett utav barnen har sitt barnkalas så får den andra
sova över hos de och så blir det mys med tillhörande mysmat och biobesök.
Emil valde dock att hoppa över bion för att gå på sin¨
hockeyträning. Istället blir det kinamat (hans favorit) och hyra film.
Men sova över skall han göra även om lillasysters kalas är inställt.
Inte är de rädda för magsjukan heller.
Eftersom magsjuka smittar från tre dagar innan så är det ju ganska
svårt att hålla sig borta.
Sen är inkubationstiden 5-7 dagar.
Med andra ord är det väldigt svårt att hålla sig från det.

Emil får det mycket trevligare hemma med mormor och morfar.
 Och Embla får lugn och ro.
Nova som fortfarande är vrålförkyld mår nog bara
bra av att vara hemma någon dag till.




Ikväll är det andra deltävlingen av melodifestivalen.
Hoppas innerligt att den är bättre än föra veckans.
Jag är ju lite av et fan till Brolle.
Nu hoppas jag att hans låt är bra.
Tinus hinner nog hem lagom tills det börjar.
Och i morgon är det sista dagen på båtmässan.
Det har gått riktigt bra för de detta året.
Det är de värda med all den energi och tid de lagt.

Nu vaknar minsta tjejen medan stora tjejen fortfarande sover.
Ha en fantastisk dag mina vänner.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?