Sådan harmoni

Just nu sitter jag i soffan. Känner en lätt doft
av målarfärg och stekta köttbullar.
Min snälla svärfar har fullt upp med renoveringen av hallen
och jag passade på att ge honom lite ny energi bestående
av makaroner och köttbullar.
Nova sover i sin vagn på utsidan.
Kaffet är snart klart.
Då kan jag passa på i stilla ro att bara luta mig
tillbaka och blogga lite.
Nova och jag tillbringade förmiddagen på öppna förskolan.
Tanken var att vi skulle ta en lång promenad när det var dags för Nova att
ta sin förmiddags tupplur.
Men det trista vädret som kommit till Göteborg
gjorde att jag valde gå hem istället.
Regn, hagel och kalla vindar är inget man vill ha
när man skall försöka njuta av en skön och rask promenad.



IDAG HAR DET GÅTT 1 MÅNAD.
1 månad utan godis.
Men det var väll inte så svårt tänker kanske ni.
Men jag är en riktig gotteråtta.
Älskar godis av alla dess slag.
Men som nyårslöfte hade jag ju lovat att
inte äta godis på ett år (minst i alla fall)
Och nu har då en månad gått.
Bara minst 11 månader kvar.
Fast jag känner inget sug.
Detta kommer gå galant tror jag.
Och ni som inte trodde jag skulle klara en vecka....
DET GJORDE JAG!!!!!

Lite stolt över mig själv är jag allt.
Och nu har vi även lyckats ändra på många vanor.
Äta mindre. Äta mer nyttigt och inte för sent på kvällen.
Inga kakor och bullar hemma.
Bara fika när man komer iväg till andra eller får gäster hemma.
Och självklart på kalas.

Detta resulterar i att både jag och Tinus gått ner en hel del i vikt.
Det syns och det känns.
Även andra har sett det och kommenterat det.
Riktigt roligt.
Och mororten blir större och större för varje dag.




På fredag börjar årets Båtmässa i Göteborg.
Och precis som förra året kommer Tinus jobba där.
Sjösport kommer att ha sin egna monter
även i år.
Jag kommer självklart gå dit och spana in alla fina båtar och snygga kläder.
Även se hur det går för de när de jobbar.
Har ni inget för er nu när det skall regna hela helgen så kan man
ju alltid besöka mässan.

Nu tänker jag njuta av mitt kaffe en stund.
Ha en fantastisk dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?