En förbannelse vilar över oss

Någonstans så måste det vila en
förbannelse över vår familj.
Vi hinner inte släppa den ena sjukdomen
innan nästa glider in.
Vi hinner knappt andas mellan gångerna.

JAG ORKAR SNART INTE MER.
Jag vet att jag låter gnällig men just
nu anser jag att jag får det
och jag anser även att det är synd om oss.

Nova har inte hunnit bli frisk från
sin totalt grymma förkylning.
Lika mycket slem i bröstet ännu.
Snorig och rinnande ögon.
Men trots detta så har hon
i vilket fall sovit hela natten två
nätter i rad nu.
Detta är de första nätterna på tre hela veckor.
Men hon är ändå långt ifrån frisk.

När vi äntligen börjar se ljuset på den
här oändliga historien så får
Embla feber.....IGEN.
I går började hon frysa
och huttra.
Efter några timmar var tempen ett faktum.
I morse mådde hon ännu värre.
Och halsen var tjock på henne.

Vi som var bjudna på dop idag
fick helt plötsligt tänka om igen.
Jag tog Embla till akuten medans Tinus
tog med Emil och Nova på dopet.

Pappa hade hört talas om något som heter Stampen Akuten.
Hos de lovades högst 30 minuter
innan man var klar.
Då var det inte bara fram till kassan. Utan
man skulle vara helt klar.

Mina föräldrar som är
helt otroligt snälla
körde upp mig och Embla dit.
Mycket riktigt.....det gick
jätte snabbt.
20 minuter tog det från det vi kom dit
tills vi satt i bilen på bäg där ifrån.
Det kallar jag service.

Och som jag redan misstänkte så har hon
fått halsfluss.
Nu väntar med andra ord tio dagar med penicilin.

NU MÅSTE VÄLL DETTA FÅ VARA SISTA GÅNGEN
PÅ VÄLDIGT LÄNGE!!!!!!




I detta inlägg vill jag ännu en gång passa
på att tacka våra nära och kära som
ALLTID finns där för oss.

TACK till mina föräldrar, mina svärföräldrar, mina och Tinus
suskon, min mormor och alla våra vänner
som finns där när vi behöver och som gör allt för att hjälpa oss igenom detta
och avlasta oss så mycket som ni gör.

TACK för att ni finns i våra liv och för allt ni gör för oss.



Mitt i allt detta strul runt om oss
så har helgen varit riktigt bra.

I går var det middag med bästa familjen Arosilat/Nilsson
och idag blev det grillat med mina föräldrar.
Så jag tänker inte bara gnälla.
För jag har haft riktigt trevligt också.
I morgon är det en ny vecka.
Det ser vi fram emot.

Kram och godnatt på er.

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?