Förbannelsen som aldrig bryts

Förbannelsen är inte bruten.
Trots mitt gnäll och bedjande.
Det hjälper inte att gnälla.
Det hjälper inte att be.
Men vad hjälper?

Efter Emblas halsfluss igår så hoppades jag
på att det äntligen skulle vända.
Men nä....
Idag fick vi åka till stampen akuten med Nova.
Diagnosen var dubbelsidig öroninflamation.
Detta är ju inte sant.
NÄR SKALL DET GE SIG?
NÄR SKALL DET VÄNDA?

Jag känner mig extremt gnällig men känner samtidigt
att jag får gnälla nu.
Jag får vara trött på alla sjukdomar,
jag får vara irriterad.
Jag vet att en del inte tycker synd om oss,
att det är saker man får räkna med när man har barn.

Men JAG tycker synd om oss. Och om våra barn.
Jag blir ledsen när de aldrig får bli bra.
Ledsen att de och vi skall behöva gå igenom detta.



Jag måste ännu en gång
lägga ett riktigt gott ord
för stampen akuten.
Alla ni som har barn borde åka dit nästa gång
de blir sjuka.
Deras motto är att det inte får ta längre
än 30 minuter från det man kommer dit
till det man går där ifrån.
Sen så har alla barn förtur.
JÄTTE SKÖNT ATT VETA!

Så från det att jag klev innanför dörrarna med Nova
till det jag gick där ifrån.
Det tog max 10 minuter.
MAX 10 minuter.
Och läkarna är riktigt trevliga och snabba.

Jag är riktigt nöjd.
Kommer absolut inte sätta min fot på östras akut
om det inte är ett MÅSTE.



Nu skall jag varva ner
i soffan en stund
och hoppas på en
bra natt.
KRAM♥

  Hanna - mamma till ღNeoღ

usch och fy!! jag som klagar när jag har EN sjukling här hemma (dock inte just nu... peppar peppar!!), förstår att du klagar - DET FÅR MAN! ;o)

Hoppas småtöserna snart frisknar till, så ni kan njuta av vårvärmen som oss andra!



KRAAAAAM!! <3

 2011-04-11     21:49:36    URL: http://hannaofsweden.se
  sabina

Stackars små! :/

 2011-04-12     10:00:39    URL: http://sabinahill.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?