Minnen

När jag var yngre. Ungefär en sådär
14-15 år började jag jobba som
barnflivka under mina lediga lov och dagar.
Jag var hos en famlij i Frillesås (halland)
Det var fyra barn att ta hand om.
Två flickor och två pojkar.
Den äldsta kunde vara runt 7 år och den yngsta
var bara några månader (9 månader tror jag att han var)
Mina arbetsuppgifter var att ta hand om huset och barnen.
Städa, laga mat, sköta barnen, se till att barnen kom iväg till skolan
och finnas där för de när de kom hem och var hemma.
Byta blöjor och få den minsta att sova middag.
Medans mamman och pappan jobbade.
Kanske ett tufft jobb för en sådan ung tjej. Men jag måste erkänna
att detta var det bästa jobb jag haft.
Det fick mig att växa till den person och mamma jag är idag.
Jag fick ta eget ansvar och klara mig på egen hand.
Självklart fanns de där om jag behövde hjälp så jag
var inte helt utlämnad.
Visst var det tufft vissa dagar.....men oftast väldigt roligt.
Jag fick lära mig laga mat, hur man tar hand om barn och att kunna planera.
Man kan säga att det var som en lång pratkitplats.

Det roliga är att vi fortfarande har kontakt.
Mina föräldrar umgås med de och på söndag
är vi bjudna ner till de.
Jag, Tinus, Emil, Embla och Nova.
Alla barnen (om man nu kan fortsätta att kalla de det) kommer vara på plats.
Vi skall grilla och umås.
Det skall blir riktigt trevligt.



Nu skall jag bara se till att bli frisk. Febermonstret har invaderat min kropp.
Jag känner mig fruktansvärt ynklig och hängig.
Kan säga att det inte är lätt att ta hand om en liten bebis när man själv inte mår bra.
Men jag kämpar på här.
Skall se till att kurera mig ordentligt nu.
Avskyr att vara sjuk.
Huvudet känns som om det skall gå i hundra bitar och kroppen
är jätte öm.
Så fort jag rör mig får jag sprängande huvudvärk och vill bara sätta mig ner.
Så Nova anser nog inte att jag är roligast i världen idag.

Ha en fantastisk dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?