kilon

Nu gör jag allt i min makt för att gå ner
de extra kilorna jag fick under graviditeten.
jag gick bara upp 13 kg men kroppen
har ännu inte hittat tillbaks.
Min barnmorska sa att det kan vara svårt att få
tillbaka kroppen snabbt.
Det är trots allt tredje graviditeten.
Och det har ju bara gått snart 2 månader.
Inte alls lång tid, men jag känner mig så
fruktansvärt oatraktiv just nu.
Borde ju finnas något snabbt sätt.

Inte blir det enklare när man springer på Öppna förskoaln varje vecka
och fikar med alla mysiga föräldrar.
Visst kan jag avstå kakan och bara dricka kaffe.
men på något sätt blir det
som en drog är man kommer dit.
Bara måste ha kakan till kaffet.

Vissa gånger bjuds det på nybakat bröd istället.
Nyttigare och väldigt gott.
Passar mer för mig än kakor.

Men vem är det som får oss (mig) att länna oss såhär?
Är det världen i allmänhet eller folk runt omkring oss.
Varför är det så viktigt hur vi ser ut?
Är det inte mer viktigt att vi mår bra?

Varför skall man behöva tänka på hur man ser ut??

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?