Minusgrader på väg.

Fy farao vad kallt det är ute.
Det var bara 1,2 grader när Emil traskade till
skolan i morse.
Vinterjackan blev plötsligt ett måste.
Vintern är nog på väg och troligen med stormsteg.

Idag blev jag så stolt över Emil.
Idag var nämligen första gången som
faktiskt gick helt och hållet själv till skolan.
Innan har vi följt honom ända fram.
Men i måndags fick jag bara följa med halvvägs och lika dant igår.
Men idag valde han helt plötsligt att gå själv.
Kravet var att jag stod på balkongen och tittade.
(vi ser skolan från vår balkong)
En väldigt stolt kille traskade iväg kvart i åtta.

Kanske är det så när man fyller 8 (bara några dagar kvar ju)
eller har han blivit så trygg i sin nya skola.
Stor har han i vilket fall som helst blivit.
Och som mamma är jag väldigt stolt över honom.



Idag får jag ett helt oväntat besök.
Min goa kompis och före detta granne Lotta
tar sig hit på lite kaffe.
Och när jag tänker tillbaka så inser jag att vi inte träffats på säkert 7
långa månader.
Vi flyttade från kortedala båda två.
Hon flyttade ihop med sin nya kille och
vi flyttade till Kärra.
Avståndet är inte långt men tyvärr verkade det vara allt för långt
för oss för att kunna ses.
Men idag ringde hon och bjöd över sig själv.
EN OTROLIGT BRA IDE!!

Det är även då man vet att det är riktiga vänner.
Man behöver inte prata varje dag.
Det kan ta flera månader mellan samtalen.
Men man vet att de finns där närsom man behöver de.
Och när man ses så är allt som vanligt.
Det skall verkligen bli kul att träffa henne.

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?