Fostran!!

Att fostra barn är något av det svåraste som finns.
Hur vet man när man gör rätt eller fel.
Troligen när resultatet är färdigt.
Så om ca 10 år kanske jag får se om vi lyckats eller inte.
Hur vet man när man gjort rätt, då man tagit bort roliga saker
eller blivit så arg så man måste räkna till 20 innan man kan fortsätta.
Man har blivit så fruktansvärt arg så man inte riktigt vet vart
 man skall vända sig tillslut.
Man har hotat, fjäskat, undrat, gråtit.
NÄR GÖR MAN FEL??

Ett barn skall bemöta en vuxen med respekt.
Man kan tycka att ens föräldrar är de mest elaka i världen.
Man kan vara arga, sura eller hysteriska på de.
Men man skall alltid bemöta de med respekt.

Man skall inte kalla en vuxen för fula ord.
Inte slåss eller sparka mot de.
Man kan däremot tycka nästan vad man vill.
Men måste hålla det inom sig.

Hemma hos oss har en av de utegångsförbud idag.
För i all frusteration så blev jag så arg så
jag gav utegångsförbud som straff.
Efter kan man kanske ångra sig,
men jag vet att jag måste stå vid mitt ord och visa vem som bestämmer.

Jag vill inte att mina barn
skall bli respektlösa och inte veta vad som
är rätt eller fel.
Därför får jag stå för det jag sakt och visa att man
inte kan bete sig hur man vill.
Arg får man bli, men man lyssnar och kallar
inte sina föräldrar fula saker.

Nu har ilskan lagt sig och jag vet att
i slutändan vet de att allt jag gjort
har jag gjort för att jag älskar de och bara vill de väl.

Men att fostar barn är ingen enkel match!!!!



Måste bara lägga in en bild på familjens nya tillskott.
Barnen har fått en köttätande växt.
De har döpt den till Devil och nu går dagarna ut på att jaga efter flugor till honom.

Tack Tony och Annette för den helt underbart coola presenten som
barnen fick.



Ha en helt fantastisk dag.
KRAM♥

  Anonym

Haha det är så roligt att ni tyckte om den;0)

Kraaam <3

 2010-09-01     15:06:28
  Annele

Hej, skulle du vilja ha bli utsedd till DAGENS BLOGG? Få ett eget inlägg, bara du. Http://www.MammaAnnele.blogg.se

 2010-09-03     15:06:56    URL: http://mammaannele.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?