Stimulering för mammor.

Min räddning när jag är hemma är öppna förskolan.
Där finner jag min mysiga mamma tid.
Älskar att vara mammaledig och hemma med Nova, men
samtidigt behöver jag aktiveras precis som
alla vuxna och barn behöver.
Stimulera hjärnan lite med vuxenkontakt och kaffetarmen med en massa kaffe.
Så ofta som möjligt tittar jag in och träffar andra föräldrar.
Fördriver tiden en stund.
Nova blir aktiverad och hennes mamma med.

SÅ DET KOMMANDE ÅRET KOMMER NI NOG FINNA MIG PÅ
ÖPPNA FÖRSKOLAN I KÄRRA VARJE VARDAG.
NÄSTAN I ALLA FALL.

Idag skickade jag iväg två förkylda barn till deras pappa.
Och när jag pratar med andra så inser jag att nästan alla är förkylda nu.
Med andra ord så är hösten här och deess bacillfällor.
Så febernedsättande, näsdroppar och allt som kan lindra en förkylning är nu
inhandlat. För rätt som det är, så har vi fått den allihopa.



Denna helgen (som skulle vara bara min, Tinus och Novas) blev som vanligt ändrad
då han var tvungen att hoppa in och jobba.
En kollega som blivit sjuk.
Det är tur att man är flexibel och kan hoppa in i sista sekunden.
Och med all rätt också tycker jag, för nästa gång kanske det
är Tinus som behöver göra något snabbt så någon anna  behöver
ta över.
Man ger och man tar heter det!!
Jag kommer tillbringa några timmar med min svägerska Lina som
kommer från stockholm över helgen.
Hon får komma över och mysa med Nova en stund.
Annars träffar ju Nova nästan aldrig sin faster.

Jag vet att helgerna går fort så vips är det måndag igen.
Vet inte om jag hinner skriva under helgen.
Så därför önskar jag er alla en riktigt trevlig helg.
KRAM♥

  Annele

Vinnaren är korad,har fått ett helt inlägg ägnad i sitt namn. Kom in och se om det blev du!

 2010-09-03     20:28:54    URL: http://mammaannele.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?