Ombesiktning

Vilken kanon natt vi haft.
Nova åt sista gången kl 21.15. sen somnade hon och började gnälla kl 06.00.
Hon åt lite grann och sen somnade hon om igen och jag
fick väcka henne 08.30.
8h45min samanhängande sovning för hennes del.
Så skönt.
Nu hoppas jag att detta håller i sig.
Hon är jätte duktig på nätterna men
innan har det varit vanligast med 7h.
Så nästan 9 timmar är ju rekord.


Idag hade vi 2 månaderskontroll för Nova också.
Känns som om de måste gå genom en massa tester för att bli
godkända.
Vilket hon inte riktigt blev.
Enligt deras kurvor så är hon för kort.
 På 2 månader har hon bara vuxit 5 cm. Vilket är lite för lite.
Nu är hon 56 cm lång.
Men varken jag eller Tinus direkt långa.
Så när vi skall tillbaka om några veckor så skall de göra en kontroll mätning.
Inget jag oroar mig för.

Annars så mår hon fint.
Hon väger nu 5700. En liten knubbis med andra ord.
Nacken är stark, huvudet i fin form (inga platta sektioner) och hjärta och lungor lät bra.
Så nu är lillan färdigbesiktad (trots att vi fick ombesiktning)
Och försäkrad med för den delen.
Nu väntar vi bara på kontrollmärket att sätta i rumpan på henne.



I morgon är det återträff med föräldrargruppen.
Nu har vi ju träffats allihopa redan, så man har sätt alla bebbar.
Men det skall faktiskt bli väldigt trevligt ändå.
Sen kommer vi ha träffar de närmaste 6 veckorna.
Babymassage.
Skall bli väldigt intressant.



Ha en riktigt bra dag alla.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?