Destenation IKEA

En riktigt lång och skön promenad blev starten för
den här dagen.
Jag och de andra mammorna från
 vår föräldrargrupp bestämde träff
redan klockan nio på morgonen.
Utanför Ica träffades 7 glada och lite
hungriga mammor med sina vagnar.
 Destenation IKEA.
Skön promenad och billig frukost.
Bara 10 kr.
Vi bor så nära men ändå har jag inte gjort överdrivet många promenader dit ner.
Det var ju en jätteskön promenad, och visst är det alltid
trevligare om man är fler.

Riktigt stolt över mig själv så handlade jag faktiskt inget alls.
BRA GJORT!!!
För i morgon bär det iväg till Ullared.
JIPPIE!!!
Jag och Nova förljer med min mamma och mormor på en roadtrip dit.


Dagens recept:

KLASSISK CHEESECAKE

8 - 10 port

Satsen blir cirka 1,5 liter smet och brukar vara lagom till en större pajform, eller två mindre.

Du behöver:

  • 4 st ägg
  • 2 dl strösocker
  • 400 g philadelphiaost
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 4 dl vispgrädde
  • 6 st digestivekex

 Gör så här

Smula ner digestivekex i botten på formen. Skilj på äggulor och vitor och lägg dem i var sin skål. Vispa äggulorna med sockret pösigt. Mosa osten och blanda ner den i vaniljsockret, rör samman med äggulorna och sockret (gärna i matberedare eller med elvisp). Vispa grädden i en tredje skål och rör försiktigt ner den i ägg-ostblandningen. Vispa äggvitorna hårt och rör till sist försiktigt ner dem i smeten. Häll smeten i formen och ställ i frysen över natten. Tas upp och ställs i rumstemperatur en timme innan den ska avnjutas.

Dekorera gärna med pudrat florsocker och färsk frukt eller bär.

 

Fruktansvärt gott.

Nu inväntar  jag prästen som skall komma hit och
ha dopsamtal.
Lite ovanligt att prästen väljer att komma på hembesök.


Skall passa på att städa lite innan.
Kram på er ♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?