Barnens helg <3

Vilken fantastisk helg vi haft.
Detta var en helg enbart för Emil och Embla.
Som stora syskon kan man ibland få
komma lite i andra hand.
Inte känslomässigt alltså men
när de vill göra något eller man skall leka med de
så kommer Nova oftast på att hon vill ha uppmärksanhet
eller att hon är hungrig eller behöver byta blöja.....
Men denna helgen skulle bli bara deras.
Så på lördagen efter Emblas simskola fick Nova vara med
mormor och morfar. (jag var faktiskt inte ett dugg orolig,
vet ju att de klarar av att passa de andra barnen).
Vi andra åkte hem för lunch och skattjakt. 
      
Jag och Tinus hade lagt ut en skattkarta med ledtrådar till vad dagen skulle ge.
Två ivriga och glada barn sprang
runt i lägenheten och letade.
Ledtrådarna gav ordet LEK OCH BUSLANDET.
Tre timmars springande, klättrande och bus för alla.
Även jag och Tinus sprang runt där och gjorde av med energi.
Vi hade verkligen jätte kul men jag var tvungen att klaga lite.
Det kostar 120kr/barn för tre timmar.
Kanske inte jätte dyrt men till saken hör att de stängt av en ganska stor del av
stället för ombyggnad. detta står på en skyllt i kassan.
Visst behöver man bygga om inland och visst blir det säkert bra när
det är klart.
Men jag tycker det är sjukt att de kan med att ta fullpris när man inte kan använda alla delarna
av stället. Det var ganska mycket som var stängt.
HAR JAG FEL?

I går hade farmor och farfar Nova ett par timmar.
Då hade vi skogspromenad.
Utforska, gå,prata och leka i naturen.
Emil och Embla klättrade på bergen, plockade pinnar, sprang omkring och
njöt av att bara få vara.

Man kan inte alltid göra alla barn till lags. Och båda barnen  vet om att lillasyster
tar mycket tid. Men ibland är det skönt att man kan få tid till de också.
Denna helgen hade vi lagt för enbart de. Och det var sådan glädje i de.
En mycket lyckad helg.


Idag skulle jag hälsat på goa Annette och Isabella.
Men Mr Förkylning har flyttat in hos mig.
Har ingen feber men känner mig så fruktansvärt trött och hängig.
Så tyvärr fick det bli en hemmadag idag.
Vi tar nytt försök på onsdag.
DÅ SKALL JAG VARA FRISK.
idag får Nova och jag ha mysdag hemma istället.
Inget städa bara vila.
Ta hand om er där ute.
KRAM♥


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?