Mikaela....vraket

Nova har verkligen sovit bra varenda natt sen hon var drygt två månader.
Oftast sover hon hela nätterna och någon
enstaka gång kanske hon äter en gång fram åt fyra tiden på morgonen.
Men natten var katastrof.
För det första var jag ensam hemma eftersom Tinus är i Holland och
ser på fotboll. (ingen bra match att se dock)
Ont i ryggen har jag haft ett par dagar och den var absolut inte bättre igår
efter att ha burit runt på min lilla klump till dotter.
Embla hade en trotsig kväll igår och ville inte alls lyssna.
Tack och lov att Emil lyssnade och gjorde som han blev tillsagd.
Jag var trött och hade ont.
Nova var orolig redan på dagen och när kvällen kom var det ju inte bättre.
Hon grät och grät. var hungrig med två timmars mellanrum.
(Ja jag provade allt så gav henne inte mat bara för at hon skrek)
Halv nio sov de alla tre.
LITE MAMMA TID.
Men hon vaknade ett par gånger och grät.
klockan ett var det dags för mat igen.
Somnade om efter men var fortsatt orolig.
Sen klockan kvart i fem var det dags igen.
Sen tog det lång tid innan hon somnade om.
När hon väl sov så kom Embla upp och kunde inte sova.
Sen plötsligt var klockan halv sju och det vra dags att väcka Emil.
Nu känns det som om jag inte fått någon sömn alls denna natten.
Jag är verkligen helt slut.
Nova sover på balkongen i sin vagn och jag hamnade framför datorn.
Behövde skriva av mig lite och lätta på trycket.
Snart kommer Madelene och lilla Theo på kaffe.
Blir nog mycket kaffe idag.

Nu inser jag hur fort man vänjer sig vid bra nattsömn.
Och hur hela livet rubbas när man inte får den sömn
man behöver och är van vid.

Håll nu tummarna på att natten som kommer blir bra och att
hennes lilla oro bara var en engångs sak.
Ha en fantastisk dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?