Upptagen hela helgen


Mitt ex lämnade Emil och Embla långt före tuppens klocka ringer.
Redan 6.15 var han här med två trötta fast glada barn.
Eftersom vi numer har en hockeyrustning som skall med
varje vecka (och inte vågar vi lämna den i skolan) så
skulle han lämna av den här i morse.
Jag kände då att om jag nu ändå skulle upp så
tidig så kunde ju lika väl
Emil och Embla också lämnas.
Embla kunde ju få vara ledig och Emil äta frukost i lugn och ro innan skolan börjar.
Sakt och gjort.
Embla, Nova och jag hade en riktigt skön dag hemma
medan Emil (eftersom skolplikt är uppfunnet) fick traska väg till skolan.
Men så fort skolan var över 13.20 var vi på plats för att hämta upp honom.
Nu är det så att Kärra är ett utav väldigt få ställen
där man får lov att ha fritids trots att man har en
föräldrarledig mamma eller pappa hemma.
Detta ytnyttjar ju inte jag efetersom jag anser att det inte finns något
mysigare än att få hem honom tidigt efter skolan
och kunna ge honom det så länge som möjligt.
Tids nog kommer det bli långa dagar för honom ändå.

En liten överraskning för de båda var att jag bestämt
att det var dags att besöka simhallen.
Har verkligen lovat detta och nu var det dags.
Alla tre barnen skulle med.
så detta blev Novas första, men absolut inte sista gång.
Hon njöt verkligen till fullo.
Skrattade och mös.
Det blev en skön avslutning på fredagen.



Nu startar vå stresshelg också.
MAXFULLBOKADE
Emil (stolt mamma som jag är) har redan kommit upp en klass i hockeyn
och denna veckan blir det två träningar.
Lördag och söndag.
Sen har Embla sin simskola på lördag.
Jag och barnen skall på bio. Johanna och Kajsa skall komma på fika.
tror detta var allt......och någonstans där emellan kanske
vi hinner umgås alla fem också.
En fullbokad men kul helg.

Och eftersom Emil har samling 7.15 i morgon bitti så nu tänker jag
kasta in handuken så jag kan supporta båda barnen och
inte somna på filmen.
Antar att vi kommer vara helt slut i morgon kväll allihopa.

Tack och hej.....


  Sabina

Fullt upp ser jag! Va roligt att Nova gilla badhuset! :D då kanske hon kan bada i poolen till sommaren :P



Hälsa Tinus och barnen från mig, Tommy och Snobben :)

 2010-11-20     11:19:41    URL: http://petsplace.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?