Så tyst

Fy fy fy fy.
Nu är det så där tyst och tomt hemma igen.
Från liv och rörelse till näst intill
helt dött.
Nova sover och Tinus jobbar.
Bara jag och datorn som är vakna nu.
Alldeles alldeles för tyst.
Det har bara gått 10 minuter
och jag sajnar de redan.
Fy fy fy.



Hemma har vi haft en jätte skön dag.
Först hade jag lite dåligt samvete för att
vi inte gjort så mycket jag och Embla.
Men när jag satt och tänkte efter så insåg jag vad vi hunnit med på en dag.
Lekt med playmobil, skrivit önskelista till tomten, bakat cocoskakor, klippt
snöflingor, ätit lunch, sett på film och lekt med tågbana.
Så jag har inte dåligt samvete längre......för vi hann ju med en hel del saker.

I morgon skall Nova sova hos sin mormor och morfar.
Jag och Tinus skall ha ännu en kväll för oss själva.
Från början var det meningen att vi skulle ha en helg i Malmö.
(Jag gav Tinus det i bröllopspresent)
Men eftersom man tjänar absolut inget alls när
man går hemma så valde vi att avboka resan och hålla oss på hemmaplan.
Vilket kan bli absolut lika mysigt ändå.
Kanske en bio och mysig middag.
Jag återkommer med vad som händer senare.

Jag är väldigt noga med att överraska Tinus med mysiga middagar och små presenter.
Jag anser att det är viktigt att göra de där små sakerna för att
bara visa varandra vad man känner för sin partner.
Ta vara på varandra.


Ta hand om er.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?