4 månader

Jag har verkligen blivit kass på att blogga.
Tar mig liksom inte tid. Fast jag har tid och ork.
NU FÅ JAG TA MIG I KRAGEN!!!!!

I tisdags var vi på BVC för 4 månaderskontroll.
Hela tiden har de (barnläkaren) varit lite bekymmrad över Novas längd.
Hon växer inte tillräckligt snabbt.
Och på 2 månaderskontrollen var hon bara 56 cm lång
vilket han tyckte var alldeles för lite.
De skulle mäta om henne.
Och när de hade mätt henne två gånger och skulle ge sig in
på tredje så stoppade jag de.
Jag tror ju inte hon blir längre ju mer ni drar i henne.

Han skrev en fin liten notis i hennes journal om att längden skulle kollas noga.
Sakt och gjort.
På tremånaderskontrollen var det dags igen. Hon hade bara vuxit en ynka cm
och låg nu på 57cm.
Jag förklarade för de att jag är ju absolut inte lång (164cm) och hennes pappa
är ännu kortare(163cm) så hon har ju inget att brås på direkt.
Men bvc sköterskan (en vikarie) skrev en ny notis i journalen.

Så kom då hennes fyramånaderskontroll.
Lite spännande var det ju.
Skulle hon göra de nöjda denna gången eller skulle hon få en ny
liten notis tills nästa gång.

Men lillskruttan hade faktiskt vuxit.
Nu är hon hela 60,5 cm lång (vuxit 3,5cm)
BRA JOBBAT NOVA.
Och hon väger 6986g.
Hon är en bastant liten tjej.
Och lång kommer hon nog aldrig bli.
Om jag skall ge de en notis så tycker jag det är jätte bra att de följer upp och
har koll på hennes längd. Om det skulle vara något.
Men de behöver inte göra en så stor affär av det.




Nu är det även dags för smakportioner.
Men jag måste erkänna att vi tjuvstartat för ett tag sedan.
Nu har vi även bytt ut ett tilläggsmål mot
en grötportion.
Hon tycker det är jättegott och håller sig bra på det.
Och magen har inte påverkats alls som vi märkt.

Nu skall jag krypa upp i soffan och njuta av lugnet innan jag skall sova.
NATTI♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?