Stormigt värre!!

Vem är det som blåser ute?
Och vem det än är så kanske det är dags att sluta nu.
Vi blåser ju bort annars.
Med andra ord: DET ÄR JU STORM UTE!!

Maj började lite underligt. Med sol ena dagen, regn andra, sen mitt i allt detta kommer det snö i Kortedala (Tur vi inte bor där längre), till sol igen och idag storm.
Vädergudarna måste ha fått vårfnatt eller något.



Igår hade jag en väldigt trevlig eftermiddag/kväll med goa Johanna.
Hon hämtade upp mig här efter sitt jobb och så stannade vi till vid affären för inköp till
vår middag. Efter det blev det en sväng för att hämta hennes dotter som var hemma hos en kompis.
Kajsa (dottern) var väll inte överlycklig över att få åka hem men när hon
skulle få visa sitt rum för mig (funkar varje gång) så åkte skorna på och hon tog mig i handen. Redo att gå.
Medan lillskruttan åt kvällsmat så gjorde jag och Johanna en väldigt väldigt god kycklingsallad
som vi avnjöt med lite vin för henne och
citronvatten för mig.
Och när Kajsa hade somnat var det fritt fram att ventilera allt som behövdes komma ut.
Ilska, irritation, glädje, galla....ja allt som bara behövdes komma ut för att
lugna sinnet lite. Många glada skratt blev det med.
TACK JOHANNA FÖR EN VÄLDIGT TREVLIG KVÄLL!!!

Om ett par timmar skall jag hämta mina underbara barn. Veckan har trots allt gått väldigt fort.
Och nu äntligen skall jag få njuta va de.
Vi skall handla present till lill August (Kalle och Jennys lille parvel) som
vi för första gången skall få träffa idag.
Åh vad jag skall sniffa.
När vi ändå är i stan skall de få köpa lite kläder som de vill ha.
För de växer ju som ogräs mina hjärtan.
Det blir ju inte middag förens sent ikväll så ett besök på McDonalds är ju inte helt otroligt heller.

Denna veckan är en kort vecka också. Barnen gå bara i skolan/förskolan måndag till onsdag. Sen är det Kristi Himmelfärds då är det stängt och på fredagen (klämdag) så valde vi att vara lediga.
En ritkigt skön vecka detta.

Nu är det dags att flyga iväg på en promenad.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?