Segla i medvind.

Det blev ingen middag ute igår. Vi skulle gå till "Den lille fete" men de hade stänt på måndagar.
Detta visste ju jag någonstans i bakhuvudet. Men i stundens hetta hade vi nog glömt bort det.
Det slutade med en skön promenad när Tinus kom hem och sedan gjorde
vi hemmagjorda wraps med kyckling och sallad.
Vi firade även med lite naturgodis.
Jag vet att det inte är nyttigare än anligt godis men så mycket godare.
Och firar man så firar man.


Nu har jag fått tre väldigt bra svar på bara två dagar.
Kan det vara så att jag äntligen har medvind?
Att oturen har vänt?
Eller är det lugnet före stormen?

I vilket fall som helst så tänker jag njuta av det för varje sekund som går.
Detta är vad som hänt:
1. Min havandeskapspenning blev godkänd. Trodde inte det eftersom jag inte blivit godkänd de andra två gångerna.
2. Min sjukskrivning blir också godkänd och de skall betala ut sjukpenningen redan denna veckan.
3. Embla får plats på förstahandsvalet av förskola.
Kärra Äng.

Jag måste faktiskt säga att försäkringskassan har bemött mig väl. Jag vet att de kan
vara svåra att ha att göra med. Men denna gången har de inte bråkat alls.
Den trevliga kvinnan jag pratade med igår hjälpte mig utan problem då jag inte fått ett besked om havandeskapspenningen övehuvudtaget och det skulle börja gälla från igår.
Men hon förstod och tog sig tid att kolla upp det. Och den blev GODKÄND

I morse så ringde ännu en kvinna från försäkringskassan. Hon satt med min sjukskrivning. Frågade en massa frågor om hur jag mådde nu och hur länge min sjukskrivning gällde.
Sen sa hon de magiska orden:
Din sjukskrivning är godkänd och vi betalar ut pengarna denna veckan.
Så skönt. Eftersom vi lever på Tinus lön just nu.

HAR JAG MEDVIND???????
ELLER BARA TUR????


jag tänker fortsätta njuta av våren och min medvind med en promenad i solen.
I eftermiddag blir det Reggio Emilia utbildning igen.
Ha en fantastisk dag.
KRAM♥



  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?