Sköna sol.

Kommunikation är A och O i ett förhållande/äktenskap.
Med kommunikation så kommer man betydligt mycket längre än att tiga.
Man skall kunna berätta vad man känner och hur man vill ha det.
Man skall kunna bli arg och samtidigt kunna be om ursäkt för att man betett sig som ett fån.
Man skall kunna var ledsen och känna sig tröstad. Kunna berätta varför man är ledsen eller vad som är fel.
Det hela handlar om att kunna komunicera med varandra.
Att lita och vara ärlig mot sin motpart.
Något att tänka på ibland!!!


Igår tillbringade jag tiden med min goa vän Johanna på hennes utsida.
Kaffe, glass och isvatten.
Solen sken och värmde.
Kändes som en riktig skön sommardag. så länga vi satt i på läsidan.
När jag kom hem väntade det mat på balkongen. Ännu mer sol.
Sen en lång promenad.
På kvällen när jag satte mig i soffan så sa Tinus att jag hade fått massa fin färg i ansiktet.
Jag var ju tvungen att gå och titta.
Min näsa var röd, kinderna och pannan var rödbruna. Kände mig fräsh i min "lilla" solbränna.
Insåg att om jag skall vara hemma. Då kan jag förbättre den betydligt mer.

Idag har jag för första gången bokat tvättid i tvättstugan sen vi flyttade hit.
Är ju igentligen mer ekonomiskt och betydligt smidigare.
Skall ge det en chans idag och passar det mig så kommer jag fortsätta.
Sen blir det en kaffe i solen och planering inför mormors 85 års dag.
Och ikväll skall vi äta middag någon annan stans än hemma sa min man.
Men jag vet inte var????
SPÄNNANDE!!!

I morgon fyller min underbara, pigga mormor 85 år.
Hon är ett energiknippe. Mer ork än vad jag har. Och nog än de flesta.
Hennes önskan vara att få uppleva ett av sina barnbarns barn.....nu föds snart nr 3.
Hon är värd det allra bästa.


Loggar nog in lite senare igen för att skriva av mig lite.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?