Följa andra eller ta egen väg??

"Solen skiner, himlen är blå.
Vad det är skönt att leva då.
Högt i topp går allas humör,
och det är det som susen gör!!!"

Den här sången sjung de på Emils vårkonsert igår. Och sen har
både han och jag haft den på hjärnan.
Sjungt den, nynnat den och mumlat den.
Tänk att en låt kan fastna så.


Men i vilket fall som helst....med låt eller inte på hjärnan
så skiner i alla fall solen i Göteborg idag, och mitt humör
är näst intill på topp.
Lite snuvig (graviditetssnuva) som stör nattsömnen lite,
men annars mår jag väldigt bra faktiskt.
Känns som om sammandragningarna blivit mildare än innan.
Lite molnande värk ibland, men inte alls så som innan.
Fast att livmodern tränar inför en förlossning känns.
Helt plötsligt utan någon som helst förvarning blir den stenhård, för att sen mjukna
och bebisen får fnatt imagen.
Men nu gör de inte så ont i alla fall.
TACK OCH LOV FÖR DET!!!

Skojakten igår gick alldeles utmärkt. Emil hade redan slitit ut sina pumaskor
och var i riktigt STORT behov av nya skor.
Skateskor är det som gäller nu. (Inte lätt som mamma att hänga med)
Priset var kanske inte det jag väntat mig.  Det billigaste paret låg på 599 kr sen var det
bara stigande priser. Han hittade ett par för 699 som han så GÄRNA ville ha.
Men för mammas tur fanns de inte i hans storlek.
Lite besviken var han...men vi gick bort till Intersport.
Där hade de rea och min lilla kille hittade ett par i rätt storlek och
 som passade både hans smak och mammas plånbok.
REA=120 kr.
Herregud. Hade det funnits fler i samma storlek så hade jag köpt de.
Men ett par blev det och han blev jätte glad och det blev ju jag
självklart med.
JIPPIE!!!!!!

När barnen är små har de inga krav alls på kläder. Utan tar snällt på
sig det som vi föräldrar väljer.
Men helt plötsligt kommer en ålder då de själva kan bestämma,
fast de inte har någon betydelse hur det ser ut. Utan bara vad de känner för just nu.
Sen kommer nästa epok, när de MÅSTE få välja själv för att känna sig snygga
och hänga med i modet. Där de härmar vad andra har och vill se likadana ut.
Där tror jag min grabb är nu.
Så skateskor är den nya flugan för killar då kan jag tänka mig.
Bara de inte hade varit så förbannat dyra.
Men på rea funkar det mesta.
Nu dags för en promenad och lite handling.
Sen blir det klippning av Emils hår när han kommer hem.
Önskar alla en fantastisk dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?