Katastrof

Gårdagen blev nästan en mardröm.
Jag vill bara skrika:
DRA ÅT F*N BILSKRÄLLE
Men det hjälper väll absolut inte oss att få bilen lagad.

Vår bil har gnisslat lite ett par dagar så Tinus hade fått en tid på
verkstaden nästa vecka.
Men igår när han (som vanligt stackaren) hade lite bråttom till
föräldragruppen, började det ryka vit rök från avgasröret.
Han fick ju självklart köra långsamt.
Efter föräldrargruppen (som var riktigt trevlig faktiskt)
var det dag att hämta barnen som var med Tinus föräldrar i Hällsvik.
Väl där så kom det mer och mer rök, bara så fort man startade.
Vi insåg ganska snabbt att den inte var till att köras med mer.
JIPPIE.......Eller inte alls.

Bogserade till verkstaden och utan bil.
VAD GÖR MAN DÅ?

Som tur var så har min kompis Martin fått nytt jobb och firmabil.
Så han hade en bil som bara stod stilla. Den fick vi absolut låna.
TACK MARTIN!!!!

Nu inväntar vi verkstadens beslut ang pris och tid för de att ta den.
Vilket i nuläget inte är denna veckan.
Så fatta att man är less. Och priset är säkert lika trist det.


Nu på morgonen har det varit vårkonsert i Emils skola.
Självklart kan jag inte missa det.
Inte mormor heller som också ville komma och titta.
Jag tycker att de är så duktiga barnen. Och som sentimental
gravid mamma fick man en tår elller två i ögat.
STOLT KÄRLEKSFULL MAMMA!



Nu skall jag vila lite (för bebisen tycks hitta de mest underligaste ställena att sparka på)
för under natten sover man inget vidare.
Sen har vi skojakt i eftermiddag då Emil behöver nya skor.
Pojken sliter ju ut sina så fort.
Ha en riktigt bra dag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?