Tvättiden är ett faktum

Hela natten har jag hemsökts av oroliga andar.
Jag har snurrat runt, svettats, mummlat och gnällt.
Vaknat och somnat om vart annat.
När klockan ringde halv åtta i morse så var jag mer eller minder ett vrak.
Visst hade jag kunnat ligga kvar och somnat om, men idag av alla
dagar så har jag tvättid.
Mellan 8 och 12 på förmiddagen tänkte jag ta mig itu med
tvättkorgen. Tömma den och bara ha en massa ren tvätt hemma.
Inget jätte jobb men är man trött så är det inte riktigt det man tänker på.
Vi har tvättmaskin hemma men det är så skönt att få bort all tvätt ibland.


Igår var det omgång nummer två av föräldrargruppen.
Alla par var på plats.
Jag hade bakat en väldigt god chokladkaka
 (det måste den vara eftersom jag inte fick med en enda bit hem)
och en annan familj hade gjort väldigt goda äpplemuffins.

Det är ganska trevligt att träffa andra i samma situation som man själv.
Och kunna byta erfarenheter med varandra.
Igår fick vi se en förlossningsvideo.
Just i det ögonblicket frågade jag mig själv ganska många gånger:
VARFÖR GÖR JAG DETTA IGEN?

Plötsligt fick jag en känsla i kroppen och en riktig flashback.
Jag mindes precis hur förbannat ont det gjorde
för lite mer än fem år sedan när Embla föddes.
Samtidigt så vet jag ju att man klarar det.
Att vi kvinnor skall vara byggda för att fixa en förlossning.

Sen tog de även upp komplikationer. Och det tycker jag är jätte bra.
För alla gånger kanske det inte alls går som man planerat.
När jag väntade Emil så var jag säker på att jag skulle få honom vid bröstet när han kom ut.
Men sådant blev inte fallet.
Han mådde inget vidare när han föddes och de var tvugna att ta ut honom ur rummet med en gång
sen fick han sova en natt på NEO.
Hade jag varit lite förberädd på detta då så hade det
nog inte kommit som en chock. men nu gjorde det tyvärr det.
Gårdagens möte var faktiskt riktigt bra.
Näsat vecka hoppas jag är lika bra.
Nu skall jag ta tvätten sen är det Reggio kurs igen
Idag är det redovisning. Sen bara en gång kvar.
JÄTTESKÖNT!!!



Ha en fantastisk dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?