Söndagsblogg

En mulen söndag tillbringar jag på sjösport.
Min mans jobb.
Söndagsruchen har väll inte direkt kommit igång.
Det kan ju dels bero på att vädret i Göteborg inte direkt lockande för
båtägare att engagera sig i sina båtar eller så kanske Göteborg ännu inte har vaknat.
Men så fort klockan nu blivit efter tolv så kommer både den ena och den andra in, och helt plötsligt får pojkarna jobba på.
Lite kul att sitta på kontoret och kunna spana ut över de och verkligen
se de i action. Idag är det till råga bara två som arbetar också.
Jag har erbjudit mig att hjälpa de, men ännu har de inte hittat
någon bra uppgift för mig.
Inte för att jag kan så mycket om båtar, men jag kan
 säkert damma en och annan hylla om det skulle behövas.
Så länge får jag sitta här och fördriva tiden.
Bloggar och kollar facebook.
Ja tråkigare kan man ju ha det.



Tinus fyllde ju år igår. Hela 32. Är det nu som jag kan kallas lammkött?
Detta firade vi i alla fall genom att dra hem (till Hällsvik där Tinus föräldrar bor)
massa goa vänner. Vi blev 12 stycken som grillade och tillbringade tiden tillsammans.
En väldigt trevlig kväll och det kändes som Tinus födelsedag blev lyckad.

Vi sov över ute i Hällsvik med. Från en stor dubbelsäng till en betydligt mindre säng.
Där kändes graviditetskroppen av.
Höfterna gjorde ont och det var trångt.
Sov väll inte jätte bra alls.
Så idag är kroppen en aning mör. Och då drack jag ju inget alls i alkohol väg.
Men det känns som om jag varit ute på världens partaj.
Så efter Tinus jobb idag så blir det en snabbis till Ikea för att sen inte soffläge och mysa innan helgen är över.

I morgon är det åter dags för föräldrargruppen.
Och det är vi som skall baka.
Nu skall jag se om jag hittar något smarrigt recept på något
gott som jag kan släpa med mig i morgon.

Ha en fortsatt trevlig dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?