Ett riktigt vrak

Det är verkligen sant att man är beroende av sömn.
Det är vetenskapligt bevisat.
Jag och många mer har säkert märkt det också.
I natt blev det inte många timmars sömn.
Och nu är mina ögonlock så tunga och kroppen är
fruktansvärt sliten.
Tänk vad van man blir av att sova jämte någon.
Hur tom sängen blir när den andre inte är där.
Jag har inte ont av det, men sängen var tom och jag vaknade
till ett par gånger.
Även om jag gärna ligger själv (mysigt att vara nära en stund men sedan behövs lite utrymme)
så är det ändå tomt att inte ha honom där borta på sin del av sängen.
Höra hans andetag och känna hans kroppsvärme.

Embla hade också en tuff natt. Vaknade ett par gånger och var ledsen.
Orolig i kroppen och kunde inte sova.
MÄRKER HON OCKSÅ AV ATT NÅGON FATTAS ELLER DRÖMMER HON??

Hon vaknade var tjugonde minut och gnydde, skrek och grät.
Beövde kissa och ville bara bli omstoppad.
En riktigt tuff natt för min lilla flicka.
I morse var hon dock väldigt pigg medan hennes mamma var/är ett vrak.


I morse ringde i vilket fall som helst klockan 05.30 (Länge sedan jag gick upp så tidigt)
Trött och på uselt humör var jag. Men upp var det ju bara att gå.
Tog på mig, sminkade mig och drack ett stort glas vatten
innan det var dags att få liv i småtrollen som sov i sina sängar.

Jag och barnen hade gjort en deal i går innan de somnade.
En väldigt bra och självklar deal tycker jag:
 Lyssna på mamma och var extra snälla mot henne på morgonen.
Det funkade faktiskt. Trot eller ej. De var jätte snälla. Fick på sig kläderna i ett nafs och
Emil fick i sig en stor portion flingor, sen var vi i tid till bussen.
En väldigt lyckad morgon.
TACK MINA ÄSLKADE BARN FÖR ATT NY HJÄLPER ER TRÖTTA MAMMA PÅ MORGONEN.
Emil erbjöd sig faktiskt att göra kaffe med. Så jag måste sett riktigt trött ut.

Nu dags för en väldigt kort vila innan plikten kallar.
Ha en fantastisk dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?