GRÄSÄNKLING!!

Jag är gräsänkling över natten. Var länge
sedan jag sov själv. Men det kommer gå jätte bra.
Tinus har sin (lite min med) kompis Micke från Piteå och hans söta sambo (snart fru)
Vi har ju tyvärr ingen plats för de att sova här, så Tinus lät de bo hemma hos sina föräldrar
och han stannar med de där.
Så imorgon skall jag och barnen få klara oss själva.
Det har ju gått bra innan så det skall nog funka nu med.
Men vi måste upp tidigt för Emil måste ju fortfarande få i sig frukost hemma.
Sen skall han ha friluftsdag i morgon med...så matsäcken skall med.
Men visst skall vi få ihop detta.

Idag har Embla varit hemma. Hon had ett trevligt tandläkarbesök.
Det gick jätte bra och de godkände mammas tandborstning.
Vilken väldans tur.
Annars är det ju pinsamt.
Hennes tänder var i alla fall väldigt fina och nu behöver hon inte komma tillbaks på 18 månader.
Samtidigt vill de att jag skall förbereda henne på att hon då skall
ta kort i munen. Så att hon är förberedd på det innan vi kommer dit.
Mend et är ju för herregud 18 månader dit.
Hur skall jag komma ihåg det??
Jag kan säkert lova att jag glömt det om 4 månader.
kanske om de skickar en påminnelse om det.
Annars så lär hon ju märka det när vi kommer dit.



Ibland måste man ha distans till vissa saker och tänka. Få ett perspektiv på saker
som man inte kan om man inte är ensam.
Jag är en tänkare och jag behöver det.
Jag gillar att fundera och komma fram till vissa bra beslut men även nödvändiga.
Ibland behöver man tänka bara för att få klarhet i vad som händer och förstå vad som sker.
Vissa beslut som man tar kanske inte verkar så bra för stunden, men tillslut så ser man att det var det bästa som kunde hända.

Nu skall jag lägga mig och färsöka få lite sömn.
Sov gott alla♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?