Grå vardag

Jag såg fram emot den här helgen. Har gjort det ganska länge nu.
En helg utan förpliktelser. Utan några som helst planer.
En hel helg tillsammans med min man.
Vila, mysa, umgås och ta vara på lite förlorad tid.
Trodde jag i alla fall......
.....men som vanligt (tror jag skrivit om dessa situationer massa gånger innan)
så blir det inte alls som jag planerat.
Tinus skall jobba i morgon.
Nu har de helt plötsligt kommit på att de skall ha öppet på söndagar med.
Fast bara maj ut.
Jag fattar inte något.
Om man nu skall satsa så skal det väll vara hela tiden???
Inte bara en månad?
Men nu var det så i alla fall. Det känns ju som om han ALLTID jobbar.
Och denna gången tyckte jag faktiskt att det var lite jobbigt.
Eftersom jag fick veta det IDAG!
Han hade glömt att berätta det.
Och nu såg jag ju verkligen fram emot en hel helg tillsammans.
MEN SOM SAKT:
DET BLIR ALDRIG SOM MAN TÄNKT SIG.
ELLER ALDRIG SOM JAG HAR TÄNKT MIG.

Det jag saknar i livet just nu (förutom mina två barn)  är att det händer så oerhört lite.
Dagarna ser ju samma ut hela tiden. Inga överraskningar och inget kul.
Det jag lever för är barnen. Att de skall få det bra. Och det de behöver.
Men vad gör jag för MIN egen skull?
Jag saknar tiden då jag och Tinus bara kunde åka iväg någonstans för att komma ifrån.
Eller komma på att vi skulle gå på bio, konserter, operan eller ut och äta.
Lite det romantiska och roliga.
Lite det som ger lite det "extra" i livet.
Varför hamnar man i den grå vardagen???
Och är det den grå vardagen som gör att man tröttnar på situationer och känner sig
trött och ledsen??
ELLER VAD BETYDER DEN GRÅ VARDAGEN???
OCH VARFÖR SKRÄMMER DEN MIG?

Idag är det i alla fall lördag och den har varit helt okej hittils.
Efter att ha legat kvar i sängen efter vi vaknat så åt vi nybakade scones till frukost.
Sen bestämde vi oss för att ta en promenad.
1 skön timma i skogen blev det. Vi spurtade på i den takt jag orkade (har verkligen inte alls samma kondis när man är gravid) tog lite kort och njöt av vädret.
När vi kom hem var jag helt slut. Men inga onda sammandragningar.
Tinus passade på att dammsuga och moppa medan jag vek tvätten.
Sen blev det en väldigt god lunch.
Nu är resten av kvällen fri til att göra precis vad man vill.
Skönt att inte ha planer ibland, fast samtidigt önskar jag att något kul och oförväntat händer.
Vi får se vad som sker.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?