Vår i Göteborg- på väg i alla fall!

Ännu en solig dag i Göteborg. Jag njuter i fulla drag.
 Det är kallt på natten/morgonen men fram åt dagen så blir det närmare 5 plusgrader. Vilket är betydligt mycket skönare än 11 minus.
 
Jag måste aktivera mig även om jag är beodrad till vila. Så vad passar inte bättre än sköna promenader i vårsolen. Jag går i min egen takt och suger in alla vårintryck. Tänker, njuter och mår bra.
Ännu bättre hade jag ju mått om någon mer var hemma och ville gå dessa promenader med mig.
Men folk jobbar på dagarna. Så det får bli en kvällsuppgift istället.
Jag hittar inte ännu ordentligt här i Kärra så det är lite mysigt att ta nya vägar och se vad man stöter på.

Tinus♥ har hämtat barnen när skolan slutar 13.20 så de har varit hemma ganska tidigt. Så då har vi haft massa mystid tillsammans. Men idag skall min mamma ta med de till simhallen.
Emil har frågat mig ett par gånger om inte vi kan åka till valhallabadet, fast just nu känner jag mig inte alls bekväm i en bikini. Och i fredags frågade min mamma om de ville åka med henne och bada. Lyckan var gjord.
Sen kommer de hit på middag när de plaskat färdigt.



Igår blev jag ju lätt frustrerad när jag inte hittade några termobyxor till Emil. Jag tog en sväng till backaplan på dagen. Tittade i varenda sportaffär, klädaffär ja t.o.m på COOP. Men inte någonstans fanns det varma byxor till honom. Våren hade visst kommit i varenda affär. Men inte på riktigt ute. Jag tycker ju fortfarande att det är lite kallt att vara ute utan varma byxor på sig.
Jag gav upp efter minst 6 affärer.
Men världens bästa mamma tog med mig och barnen på en "klädjakt" efter hennes jobb. Första anhalten var Klädkällaren. Inga termobyxor. Do tog vi beslutet att åka till Allum. Men där fanns inte heller några termobyxor i någon av alla de affärer som finns där. Mitt tålamod var ju kört och ont hade jag fått med.
Så sista stoppet skulle bli Sävedalens sport. Japp tänkte jag....detta får verkligen bli sista.
Men så sa mamma at de kan faktiskt ha kläder på rusta.
Så snäll som hon är så låter hon mig sitta kvar i bilen( då hade jag riktigt ont) och traskar själv in. Och ut kommer hon med ett par byxor i stl 128. ÅH VAD GLAD JAG BLEV. Äntligen.
Kanske inte bästa kvalite och ingen mäske. Men vem bryr sig.Huvudsaken är att han får vara varm denna vintern ut. Så får han nya nästa år.
TACK MAMMA!!!!!



Nu är det dags för min dagliga promenad. Lägga på några brev, posta ett paket sen njuta av en tur i skogen.
Ha en riktigt bra torsdag....och tänk positivt. I morgon är det fredag igen.
KRAM♥


  Graviditetsbloggen

Tack för den fina kommentaren. Det är inga alls problem. Hur är det med er idag?! allt bra får man hoppas på

 2010-03-04     10:48:26    URL: http://pappatobbe.blogg.se/
  Tant Kim | Design

Hejsan. Ja det beror på hur avancerat du vill ha det.

Men minsta summan är 150kr.

Kolla gärna in de färdiga jag har till salu:http://tantkim.blogg.se/portfolio/2009/may/tillgangliga-designer.html

och om du vill beställa läs gärna här: http://tantkim.blogg.se/portfolio/2009/may/bestallning-av-bloggdesigner.html

Kram Kim

 2010-03-04     12:15:09    URL: http://tantkim.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?