Söndag söndag

Snart är ännu denna helg över.
Tiden går fort....jag vet.
Trots sjukdomar och att saker inte blev som de skulle så blev det en väldigt bra helg.
Jag fick med min underbara mamma på bion igår.
Och jag måste bara säga: Ni som inte sett Shutters island. Gör det. För den var verkligen kanon. Så otroligt spännande och oförutsägbar.
Och jag är glad, riktigt glad att jag kom iväg på den även om planerna fick ändras.
Och visst var det synd om Tinus♥  som missadeden, men jag tror ändå att han tyckte det var lite skönt att få vara ifred när han inte mådde bra.
När jag kom hem var klockan slagen för Körslaget.
Och med en lite piggare man så blev kvällen helt okej.

Vi sov länge i morse. 9.30 vilket är väldigt länge för att vara oss.
Hade det varit en vanlig arbetsdag i morgon och jag visste att jag måste upp efter en klocka så hade jag nog fått lite smärre panik. Men nu kändes det bara skönt att få sova ut.
Tinus♥ mådde betydligt mycket bättre och vi fick i oss en jättegod frukost.
Ute var det vår så vi fick verkligen energi till att jobba lite hemma.
Tinus dammsög och tvättade alla golv medan jag tog mig an vår enorma balkong.
Vi har en väldigt stor (lång) balkong. Och under vintern så har sakerna bara fått stå. Ingen ordning alls.
Men vi sopade undan och skurade av möblerna. Fick lite ordning på allt.
Helt plötsligt såg den väldigt hemtrevlig ut.
Skall ta kort någon dag, men först fattas lite växter och en grill. Sen är den helt klar.

Nöjda med vårt arbete skulle vi ta en promenad.
Men heltplötsligt blev Tinus dålig igen.
Magen som spökade efter vår goda lunch.
Så nu ligger han i sängen igen och vilar.
Typiskt och riktigt synd om honom.

Idag gick vi även in i vecka 26. Och denna veckan har vi tagit kort på magen.
Jag mår bra igen och känner att det är skönt att vara gravid.
Även om jag får sammandragningar så fort jag gör för mycket.
Jag börjar lära mig det där med att ta det lugnt.

Min graviditet - BF Lör 3 jul 2010

Din graviditet startade Sön 27 sep 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 11 okt 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 176 av 280. (62,9%).

Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 3 jul 2010
Du har 104 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 26: 21 mar - 27 mar 2010

 

Vecka 26

Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.


 
Ha en riktigt bra fortsatt söndag.
KRAM






Känner mig verkligen jätte stor....och inser att jag kommer bli större.
Men samtidigt insåg jag att det är barn tre som ligger där.
Och vad spelar det för roll.....jag mår bra.
Huvudsaken.
KRAM

  Sofia

Hej! Vad roligt, vi har samma bf datum.. :) Du har en jättefin mage var stolt :)



Jag gillade din blogg å kommer absolut att kika in igen å se hur du har det.

Kram

 2010-03-21     21:20:08    URL: http://thenewshitintown.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?