Kärlek

Och så var torsadgen här igen.
Veckan går fort.
Bara en dag kavr sen får vi avnjuta helg.
Och som alla helgerså har vi planer. fast man bestämmer sig för att inte planera massa saker
så hamnar man där i alla fall.
Lördagen blir simskola (som vanligt för Embla) och sen bröllop.
Våra kompisar Kalle och Jenny har äntligen bestämt sig för att göra slag i saken
och bli man och hustru. De väntar även sitt första barn i slutet av april.
Jag tycker de gör helt rätt och det skall bli riktigt mysigt att få närvara vid deras stora dag.
Vi har även blivit bjudna till Michael och Caroline som gifter sig 3 juli. Det hade verkligen varit mysigt att komma till de. Men det finns lite hinder på vägen. Vår bebis är beräknad samma datum och de bor i Piteå.
Känns ganska riskabelt att åka till Piteå utifall förlossningen skulle komma igång. de har ju visserligen sjukhus där med men man vill ju helst vara på hemmaplan när det är dags.
Jag har gått över de två andra gångerna, men det finns ju ingen garanti att jag gör det denna gången med.
Så tyvärr kommer vi missa det.
I augusti gifter sig Tinus kompisar Christian och Elisabet. Jag hoppas att vi är såpass pigga då så vi kan närvara vi det bröllopet i alla fall. de bor i Malmö så det är ju en bit att åka då med.
Vi får se vad som händer.

Man behöver absolut inte vara gift innan man skaffar barn tycker jag. Det är ett val som var och en gör.
Pappan till mina första barn var jag inte gift med när de föddes. Vi gifte oss senare.
Men med Tinus♥ var det tvärtom. Han friade till mig när vi hade varit tillsammans i ett halvår. Och vi bestämde tillsammans att vi skulle försöka skaffa barn efter bröllopet.
29 juli 2009 blev vi man och hustru och nu väntar vi vårt första barn.
Jag blev gravid nästan med en gång.
Det har gått snabbt. Vi träffades 9 maj 2008. Förlovade oss 1 november 2008.
Flyttade ihop 22 november 2008. Gifte oss 29 juli 2009. Och vårt första barn är beräknat 3 juli 2010.
Men jag ångrar inget av det.
Han är mannen jag vill dela mitt liv med. Och nu i maj firar vi två år.

Idag åker Tinus♥ till huvudstaden.
Hans pappa kom och hämtade honom i morse och så körde de barnen till skola/förskola innan landvetter blev
nästa satation. Han kommer hem i morgon igen så det är inte så länge han skall vara där.
Jag skall bege mig till mitt jobb idag en snabbis och ikväll kommer en kompis med sin son till mig på middag.
Barnen får leka och mamma får dricka kaffe/te.
I morgon är det jag som skall lämna barnen.
Jag har ju inte gjort det på evigheter nu eftersom Tinus♥ lämnar varje morogn. Men i morgon är dte jag och barnen som skall lyckas med detta.
Kommer säkert gå jätte bra, bara jag går upp i tid på morgonen.
Mer om det i morgon.
Ha en väldigt skön dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?