Helgen som gått

Helgen gick lika snabbt över som den kom. Inte klokt detta. Och jag är redan i vecka 27. bara 13 veckor kvar. Ja eller någon mer. För jag kommer säkert att gå över.
Men bebben växer och mår bra i min mage. Full fart hela tiden.

Helgen har varit bra. Jag inser bara att jag inte hinner så mycket under helgen som jag önskar.
Jag skulle vilja uppdatera mig oftare men det får bli min vardagssyssla istället.

I fredags hämtade jag och min bror barnen tidigt. Och tillsammans tog vi en tur till Universeum.
Det blev 3 timmars rundvandring och lek. Sen var vi helt slut. Alla fyra. Så vi tog bilen hem för att
äta tacos och se på matchen istället. Frölunda- Linköping.

Lördag var dagen för simskola. Och denna lördagen innebar klädsim. Så lilla Embla fick bada i pyjamas och flytväst. Tanken var att de skulle få känna på hur det känns att ramla i med kläder på. Hon tyckte det var väldigt kul och hon fick även sitt andra märke. Den blå livbojen.
Så duktig min tjej är.
Efter simskolan lämnade vi barnen hos mina föräldrar.
Tinus och jag skulle på middag med hans kompisar i Hälllsvik så barnen skulle tillbringa natten hos mormor och morfar. Och som alltid hade de en otroligt mysig tid. Blev några timmar på Barnpalatset och lördagsgodis såklart.
Så det gick det ingen nöd på dem.
Jag och Tinus hade en väldigt trevlig kväll. Vi blev 11 stycken på middagen hemma hos Ola och alla verkade tycka maten (vi hjälpte Ola med maten) blev väldigt lyckad. Men däremot märker jag att jag blir fortare trött just nu.
Så när klockan var halv ett var jag helt slut och vi valde att åka hem.

Men jag sov inte längrepå söndagen för det. Förutom att man drog fram klockan. Så jag vaknade 10.15 på ny tid. det är ju trots allt bara 9.15 på den gamla tiden.
Idag skulle vi även överraska Embla med en ny cykel. Hon var ju så duktig och lärde sig cykla utan stödhjul innan vintern. Så då är det klart att man skall ha en ny cykel. En som passar i rätt storlek.
Resultatet blev detta:

Hon är lite skeptisk till cykeln föratt den är större, men det går nog fort att lära sig.

Idag är Emil hemma med mig. Ahn är ordentligt förkyld och fått blåsor i munnen.
Så det blir att avra hemma idag och ta det lugnt. Som tur är så ärdet kort vecka. Innan påsken är här.
Nu skall jag mysa lite med grabben en stund.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?