Ibland blir det inte som man tänkt sig.....

Ibland blir inget som man tänkt sig...men det kan bli bra ändå.
Det fick söndagen erfara.
Vi var bjudna hem till Mia och Mikael i Floda.
Mia (som i sin tur fyllde år ) ringde till oss på förmiddagen
och berättade att hon hade åkt på någon typ
av magsjuka.
NEJ TACK!!!!
Det vill vi ju inte åka på.
Tyvärr så blev ju en dag som vi sett fram emot inte alls
som vi tänkt.
Men snabbt fick vi ny fart, packade väskan och styrde bilen mot
Borås Djurpark. Vädret var helt lysande.
Solen sken men det var lagom varmt. Det var inte överdrivet
mycket folk. Utan en lagom dag att gå där.

Det händer mycket spännande saker I Borås.
Apor som gör kul saker, Tigrar som får mat men den
största saken stod lilla Embla för.

Uppe på savannen skulle Emil och Embla kasta gräs
till elefanterna och girafferna.
Hon hade en väldigt fin ring på sig som
kanske var en aning stor. För mitt i kastet med bunten gräs
åker ringen av och hamnar på kanten jämte den ena elefanten.
Tårarana började sakta trilla från hennes kinder.
I samma ögonblick tar elefanten upp hennes ring och stoppar den
i munnen. För att dierkt efter spotta ut den igen.
Emblas tårara rinner mer än någonsin, medan jag och alla andra runt omkring får
bita oss i tungan för att inte skratta allt för högt.
Tyvärr fick ringen stanna hos elefanterna.
Och Embla skall absolut få en ny ring.
Annars så tyckte barnen nog att matningen av Tigrarna var det bästa.






Nu är helgen slut igen. Fort gick det.
Idag är det sista gången på föräldrargruppen.
Skall bli trevligt men lite trist att det är klart sen.
Visst skall man på någon efterkontroll sen
Men jag tycker det hade varit kul
att följas åt geneom graviditeten också.
Inte för att dte är så långt kvar, men träffas lite mer "ptivat"
Tinus och jag funderar på att fråga alla om de är intresserade av att komma
till oss och grilla i helgen.
Får se om vi får ut oss det.

Jag mår ganska bra annars.
Min kropp börjar samla på sig vatten, så på kvällarna ser jag mer
eller mindre ut som en ballong.
Fötterna är jämnstora med vaderna.
Känner mig otroligt ful och klumpig.
Har nog ingen bra dag alls......
Gråten sitter i halsen och krpppen känns orolig.
Antagligen hormorner som spritter i mig igen.
Lite tufft men det är jobbigt.

Nu skall jag faktiskt städa lite....
Ha en skön dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?