Ett gott skratt.....

Det finns ett ordspråk som lyder: ETT GOTT SKRATT FÖRLÄNGER LIVET.
Idag insåg jag då att jag kommer leva tills jag är långt
över hundra år.
För idag skrattade jag så tårarna rann och magen fick världens kramp.
Och jag kan bara säga att jag är glad att vi
tjatade till oss att få gå på föräldrargruppen.
Gruppen vi går med ett gäng sköna människor.
De har humor och vågar bjuda på sig själva.
Barnmorskan som har hand om oss är lite av en förvirrad
 tant, men med ett otroligt gott hjärta.
Lite glömsk och svarar inte alltid på de frågor man ställer
utan det blir ofta på något helt annat.
Men vi skrattar. Och har väldigt trevligt.

Idag var det "tyvärr" sista gången. 5 veckor väldigt snabbt. Men
nu skall vi vara sk fullärda. Eller??

På dessa veckor har vi fått lära oss om barnets första samspel, amning, förlossning, relationer
smärtlindring och preventinmedel.
Vi har fått prata av oss och även lyssnat. BVC har presenterat sig och
 en massa material har skrivits ut.
Vi har druckit kaffe/te och smakat på en massa goda kakor.

På någor sätt har det varit skönt att ha detta som en stående
punkt på schemat varje måndag. Och därför kan jag känna att det
är riktigt synd att inga fler måndagar är uppbokade.
Men Tinus♥ och jag tog ett eget initiativ idag och
bjöd in hels gruppen på grillkväll på lördag.
Jag hoppas verkligen att så många som möjligt kommer.
Ett par har redan tackat ja.
HOPPAS HOPPAS på fler.

Nu skall jag krypa i sängs.
en ny dag i morgon ju.
Godnatt alla.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?