Bumbibjörnen i magen

Tröttheten tar väll ut sin rätt nu.
För jag somnade nästan i sängen
 efter att ha sprungit (kändes som det men det var gång i rask takt)
slingan i skogen. Allt för att liten skall komma så blev min kropp helt slut.
Jag duschade och åt lite sen somnade jag nästan i sängen.
Kroppen var helt slut. När jag sen orkade mig upp igen
hade jag en bumbibjörn i magen.
Vildare än på länge. Det kanske var så att h*n tyckte om att jag tog
 raska promenader, så istället för att komma ut blev h*n så glad att den stannar inne och har kul.
Just då insåg jag att jag kanske la ner lite för mycket energi på
att starta detta. Den lille kommer när den kommer.
Hur tråkigt det än är att vänta.
Och hur mycket jag helst vill att den skall komma.
Så kommer den när kroppen är redo.
Så min lilla bumbibjörn i magen får väll snällt
stanna där då.


En pappa från mitt jobb tror att den lille (han är säker på att det blir en han)
kommer på fredag. Eller att förlossningen startar 21.35 på fredag och så föds HAN 04.00 på lördag morgon.
Ja vi får se om han har rätt.
Jag hoppas det. Och då har jag lovat att ringa i så fall.

Nu skall jag masa mig upp till affären en snabbis sen blir det Lax och potatis till
middag idag.
Ha en fantastisk dag alla.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?