KLIPPAN

ÅHH vad jag älskar klippan.
Trots att det idag blåste ganska kyliga vindar precis vid vattnet.
Fast det är ändå något visst med att sitta på bryggan med lite
mat och andas in luften.
Se båtarna som åker förbi och le åt alla
turer av folk som passerar förbi.

Alla olika klädstilar som finns där.
Hattar, klänningar, varma jackor och en och annan scarf.
Förälskade par som sitter på bryggan och håller om varandra,
stora kompisgäng med varsin bärs i handen,
tjejkompisar med en latte, familjen som
ätit middag på hotellet i närheten.
Ja alla typer av människor finns där.

På klippan kan jag hitta lugn.
Jag kan hitta harmoni och längtan.
Känna havsdofter blandat med matdofter.
Höra fåglar skräna
och samtidigt vara livrädd att få en måsskit i huvudet,
 eller ännu värre i maten.

Efter en tung avslutning (hela året har varit en tung utbildning)
passade klippan mig perfekt.
Jag och min man tog oss dit för att fira tillsammasn.
Fira att jag är klar med den och att jag nu helt enkelt bara
kan njuta av att vara ledig och invänta barnet.
Inga mer tisdagar med måsten.
Jag har samtidigt inte tyckt att det har varit jätte kul.
Utan många tisdagar har varit tnga.
MEN NU ÄR DET KLART.
JAG HAR FÅTT ETT INTYG OCH KÄNNER
MIG STOLT ÖVER MIG SJÄLV.



Nu skall jag strax sova.
För halsen känns av fortfarande.
Godnatt alla.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?