Blåsiga lördag!

Skolavslutningar är oftast fina.
Men igår på Emils första avslutning var jag alldeles
tårögd. Särskilt när
hans fröken berättade att de skulle ta ett speciellt farväl av Emil som kommer
börja i en ny skola till hösten.
Han fick en jätte fin bok med teckningar som alla barnen
och fröken hade målat och skrivit i.
Mina ögon var helt tråfyllda.
Delvis för att jag är gravid och mina hormoner sprudlar
och kanske delvis för att jag är tjej och
tyckte det var ett väldigt svårt ögonblick.
Men avslutningen var jättefin och regnet höll sig borta hela tiden.
Tack och lov för det.
Nu skall vi ha sommarlov och njuta av varje ledig dag som vi har.


Tinus jobbar idag och sen skall han hjälpa sin syster att flytta.
Jag kan ju tyvärr inte göra så speciellt mycket för de.
Så jag kommer hålla mig här och förbereda för middagen som vi skall ha ikväll.
För alla på vår föräldrargrupp.
15 stycken blir vi.
Måste erkänna att det skall bli jättespännande att träffa de privat.
Utan en barnmorska eller bvc sköterska som pratar.
Där vi kan lära känna varandra och vem vet, kanske man hittar nya vänner
att gå hemma med när alla bebbar kommit.

Idag är det exakt 3 veckor kvar till beräknad förlossning.
Och äntligen ser jag ett slut på denna eviga väntan
Jag tror ju fortfarande att jag kommer gå över tiden.
Men samtidigt vet jag att NU kan den ju faktiskt komme när som helst.
Nästa lördag är Tinus på svensexa i Malmö.
Det skulle ju bara vara så att han/hon absolut bestämmer sig för att komma
just när han har lite svårt att ta sig hem.
Jag tror inte det...men BARA FÖR ATT!!!!


Nu skall jag städa lite och sen förberada för middagen.
Ha en fantastisk helg i blåsten.
KRAM

  LINDA

Tack :) Det är jätte bra med familjen. Allt är bra med er?

 2010-06-12     12:42:57    URL: http://lindaseclipse.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?