Ultraljud

Ultaljud är något helt fantastiskt. Tänk bara att man kan få se sitt barn på en tvskärm. Att man får se det som man annars bara känner röra sig inuti kroppen.

Vår dag började ju visserligen inte så bra. Vi var ute i god tid för att hinna i tid till ultraljudet. Men på något sätt är det väll alltid något som skall strula när man har en tid att passa. När vi kom ut i garaget så staratde inte vår bil. Kan man bli frustrerad eller???
Tinus knackade och bankade på bensinpumpen...men den verkade ha gett upp.
Lite smått stressad och panikslagen ringde jag till Daniel, en kompis som bor i samma område som oss.
Han var och handlade men lovade att snabba sig för att hinna hämta oss.
Men då...efter 20 minuters knackande, svärande och stressande så startade den äntligen. Sen blev det ilfart till kvinnikliniken på östra. Och 8.47 kom vi inspringades till en underbar och lugn barnmorska.

Sen fick jag lägga mig där på britsen och bara se det som jag längtat så efter.
Vi fick se en liten mage, två små ben och fötter, två lika små händer med fingrar. Ryggrad, rumpa, mage, näsa och mun.
den lille i magen sparkade, korsade benen, tuggade, kliade sig, rullade runt och allt detta fick vi se på en bildskärm. Så otroligt häftigt. Hon mätte och berättade vad hon såg. Och allt såg bra ut. Men hon kunde inte mäta hjärtat ordentligt eftersom han/hon låg lite dumt. Så vi måste tillbaks nästa vecka igen.
Men annars så såg allt bra ut.
Och så fick vi ett nytt datum. Innan var det beräknat 28 juni. Nu är det beräknat 3 juli. Så några dagar extra. Lite trist men vad skall man göra.
Jag har ju även gått över tiden båda gångerna innan så jag räknar nästan med att göra det nu också.

Det var ivilket fall som helst otroligt skönt att få ligga där med Tinus sittandes jämte mig. Se det lilla liv som växer sakta inom mig. Och JA....det är bara EN :)



Igår var vi även på Operan och såg "Guys and dolls". detta var tyvärr en musikal som jag inte kan rekomendera till någon. Jag tyckte inte alls den var bra. Den var seg och långdragen. Det var två akter och andra var visserligen bättre än första. Men inte jättebra den heller. Utav mig får den nog en 2 av 5.
Nu hoppas jag att operan snart hittar en ny musikal eller något vi kan gå och tita på. För det är verkligen kul att gå på operan.

Nu skall jag njuta av solen en stund.
Ha en fortsatt bra dag. KRAM

  Anna

Det är ju så häftigt =)

Det känns som om för det mesta det första datumet brukar stämma bättre än det man får där..men man kan ju aldrig veta.

Nu är du beräknad 5 dagar innan mig (om det inte blir ändrat vill säga) och förra gången födde jag 5 dagar tidigare...så vi kanske ses på bb ;)

Kram

 2010-01-28     18:56:03    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?