FREDAG!!!!!

När lilltjejen somnade igår kväll hade hon 38.1 i feber. Skönt att den äntligen är på väg ner.
Visst är det lite tråkigt att vara hemma och vara sjuk men ett måste.
Nu sover hon fortfarande medan Tinus har kört Emil till skolan.
Han var väll inte jätte nöjd med situationen över att behöva åka iväg när mamma och lillasyster är hemma. Men har man skolplikt så har man. Fast försök att förklara det för en 7:åring kvart i sju på morgonen.
Han var vansinnig och ville inte alls gå upp först men efter många nej och nej så kom han upp och fick i sig sin frukost.
Nu är han på plats i skolan och blir hämtad av morfar tidigt idag. Så det blir ingen lång dag för honom i alla fall.



Idag är det alltså äntligen fredag. Eller jag vet inte om jag vill säga äntligen. Eftersom det idag dröjer en hel vecka innan jag får träffa mina barn igen. De skall till sin pappa idag och sen hämtar jag de efter skola/förskolan nästa fredag. Lång tid i mina ögon.

Men idag skall Embla och jag först se till att hon blir frisk och passa på att leka lite. Sen skall jag städa. Lagom innan helgen. Man får göra det snabbt innan dammråttorna anfaller oss.


Nästa torsdag är det dags för ultraljud. Lite spännande och lite skrämmande.
Spännande för självklart vill vi se det lilla livet som växer inom mig. Men samtidigt lite skrämmande om något är fel. Jag har gjort detta två gånger innan och jag var lika ororlig båda gångerna. Vad får man se?, Hur mår det? får vi ett nytt datum?? Massa frågor och förhoppningsvis svar på de flesta.
Vi är väldigt överens om att vi inte vill veta vilket kön barnet har. Det får bli en överraskning.

Ikväll är det då dags för det första biobesöket utav två denna helgen. Snabba Cash. Just nu känner jag inte för att gå på bio men förhoppningsvis så ändras det under dagen.
BIO ÄR JU KUL!!!!

Nu skall jag passa på att vika lite tvätt innan gumman vaknar.
Vi kanske hörs senare idag annars ha en bra fredag.

KRAM

  Anna

Å...förstår att det måste vara jättejobbigt att vara utan sina barn en hel vecka :(

Hoppas Embla blir frisk snart....!!!

Spännande med ultraljud =)!!!!!

Vi ska dit 2 veckor efter er..11 februari.. Det är lite skräckblandad förtjusning som du säger..

Men såklart blir det jättebra =)

Kram på dig

 2010-01-22     18:53:45    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?