Lite skrivet under VAB

Då var man hemma med en sjuk liten kille idag.
Han fick feber igår kväll.
Och när han får feber så får han väldigt MYCKET feber.
På bara 20 minuter så hade tempen stigit från 36.8 till 40.0.
Han yrade och kunde inte stå upp för att han blev så yr i huvudet och ramlade ihop. Jag brukar vara ganska tuff i sådanahär situationer men denna gången blev jag jätte rädd.
Han skakade och var alldeles brännhet.
Frös och svettades om vartannat.
På med filt av med filt, på med täcke av med täcke.
Stackars liten kille.
När han fått i sig sin tablett alvedon (stor nog att svälja tabletter) så somnade han äntligen.



Halv åtta slog han upp sina små blå ögon igen. Jätte trött och matt i hela kroppen.
Blek i ansiktet. och inte på något vidare humör.
Pillade i sig lite frukost. Inte mycket men en del.
Sen hamnade han framför vårt Playstation3 en stund.

Visst är det trist när barn blir sjuka men vad gör man inte för de små liven.
Man vet ju själv vad man orkar när man är sjuk. Inte skulle jag orka springa runt med en massa andra barn och leka. Inte skulle jag orka sitta och fokusera på skolarbeten.
Nä självklart få de vara hemma och vila upp sig. så nu är vi hemma ett par dagar och vilar upp oss innan skolan väntar igen.

Ibland behöver man unna sig själv en hel del saker. Och denna helgen och nästa vecka när vi är barnfria så har vi en massa kul bokat.

På fredag är bio bokat. "Snabba Cash" Jag har läst boken och blev såld på den. Nu måste jag se filmen för att se om den är lika bra. Så fredagen blir restauranbesök på pasta + och bio.



På söndag är det äntlien äntligen dags för filmen alla pratar om. Avatar 3D.
Jag är så nyfiken på denna. Har hört så mycket om den och därför ser jag fram emot denna med


På onsdag har jag bokat biljetter på Operan. Länge nu har jag sakt att jag vill se Guys and dolls. En musikal som också fått riktigt bra resensioner.


Jag hoppas att jag får mycket nöje i allt detta. Man behöver unna sig sake ribland och vi valde att göra allt detta denna helgen.
Det är inte så att vi har mer pengar denna helgen utan mer så att vi fick en massa presentkort i julklapp.
Både på operan och restauranbesök.
Riktigt bra presenter tycker jag. Upplevelser är väll alltid kul att få.

Ha nu en fortsatt bra dag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?