Vad har umeå som inte vi har........snart har de Emma

Nu var tisdagen gjord också. Inte klokt vad snabbt dagarna går.
På fredag åker min bästaste vän Emma till Norrland. Hon tar sitt pick och pack och flyttar från mig här i Göteborg och flyttar upp till UMEÅ. 
Innan har jag kännt att detta är ju lugnt. Det klrara vi ju. Hon och jag.
Men nu känns det jätte jobbigt at hon flyttar så långt bort. Visst kommer vi absolut fortfarande att skicka sms och prata i tele med varandra. Men hon finns inte där för en snabb fika som vi kan komma på bara sådär.
Vem skall trösta mig när jag är ledsen om inte hon som alltid tar tag i mig då. Hon försöker alltid få mig att förstå problem som jag inte orkar med att möta.
Men i morgon får jag träffa henne innan hon åker. Jag och vår mysiga vän Erica skall hem till henne på fika. Detta skall ju bli jätta skönt. Dricka kaffe och snacka en massa skit.
Emma....jag längtar till påsk. Då kommer du hem igen.




Så var det i alla fall tisdag.
Jag sitter här själv då mannen spelar badminton. Haft en kompis på fika efter jobbet.
Nu är soffan min bästa vän en stund innan kudden får sniffa på mig.

Ha det kanon....

  emma

jag älskar dig

 2010-01-13     20:42:24
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?