Avlösning

Att vara hemma med sjuka barn kan vara enormt frustrerande. Särskilt när det känns som om man inte lämnat huset under en hel evighet. Kan varenda liten vrå i detta huset. De 4 väggarna som finns här är otroligt trista.
Jag har verkligen kännt mig så uttråkad och hjälplös.
När Emil väl hade blivit bättre fast provsvaren inte kommit så var det Emblas tur att bli sjuk.
samma sak hon. Magsjuka.
Då känns det hela ännu mer trist.
NÄR SKALL DET TA SLUT??

Tinus jobbar på båtmässan hela tiden så jag är ensam ganska mycket. Ibland kan man känna när man varit hemma ett par dagar att man bara behöver vara för sig själv lite. Kanske få en promenad och bara tänka på annat än kräkningar och feber.
Men jag hnner knappt det. För han kommer så sent.
Men jag har världens bästa föräldrar. De ställer upp i alla lägen.
Igår tog de med mig och barnen (en frisk Embla trodde vi) på båtmässan. Så skönt att komma ut. Vi gick där ett par timmar och tittade på alla dessa fina båtar och träffade massa folk.
De bjöd på mat, vin, öl, dricka och godis.
Jag fick pussa lite på min man och barnen fixk klättra runt i lite båtar.

I morse när vi vaknade så mådde Embla dåligt igen. Ont i magen och lös....JAHA tänkte jag. Det var den vilan från det sjuka. ATTANS...ännu en dag inne. Hur skall vi fixa detta?
Men som sakt...jag har världens bästa föräldrar.
Mamma erbjöd sig komma och ta Embla en stund så jag och Emil kunde göra något.
Trots att svaren inte kommit så får han lov att gå ut och hitta på saker. Han får bara inte vara i skolan.
Så Emil och jag gick och såg "Det regnar köttbullar"
En så otroligt rolig film. Vad jag skrattade. REKOMENDERAS VARMT.
Och vad skönt det vara tt komma ifrån en liten stund. Och Embla var glad att vara med bara mormor.
TACK MAMMA!!!!
Nu väntar melodifestivalen ikväll. Jag och barnen får ha lite mysigt hemma. Med saft och gurka. För det är ungefär det Embla vill ha.
Ha en skön lördag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?