Sjuka, sjuka, sjuka

Nu går det lite länge mellan bloggandet igen.
Men tiden liksom bara flyger iväg.
Och tur är väll det....för jag tillhör faktiskt de som börjar tröttna på snöyran som kommer hela tiden.
Jag får väll äta upp att jag varje år innan sakt att livet är trist efetrsom vi aldrig har någon snö.
Okej jag tar på mig det. Älskar snön....men nu har det varit så länge.
Fryser som en tok och det är glashalt ute.


Helgen som har varit (idag är det onsdag) var fullbokad.
Kalas både lördag och söndag för Embla.
Familjen på lördagen (24 st trevliga gäster) och barnkalas på söndagen.
Mitt i detta hade hon simskola också.
Så när söndag eftermiddag kom så var vi alla väldigt trötta.
Så det blev tidigt i säng den dagen.
Måndag morgon var jag tidig. klockan 5 gick bussen. Då var jag helt slut.
Kroppen var så otroligt seg, och huvudet hängde inte riktigt med det heller.
Men väl på jobbet så fick jag en kopp kaffe av Linda.
det hela blev ju mycket bättre och jag klarade av att genomlida dagen utan större problem.
Som tur var så hade jag ju tidigt skift och hämtade mina barn redan klockan 14.
Men möttes väll kanske inte av det jag hoppats på utan av en kille som hade otroligt ont i magen.
Han var jätte ledsen och tog sig för magen.
Ocj självklart så komm även diare och kräkningar på kvällen.
Magsjukan var ett faktum.

Men Skolan hade skickat med ett brev angående ett virus som gick på skolan.
Symptomen är det samma som magsjuka med feber, kräkningar, diare och magsmärtor.
Vi hade därför blivit beordrade att ringa för provtagning.
Så efter en lång natt (med kanske om vi har tur 2 timmars sömn) så ringde jag nummret vi fått av skolan. Men blev hänvisade till vår vårdcentral.
Kvinnan som svarade där ville absolut inte under några som helst omständigheter ha ner Emil, utan vi fick själva hämta sakerna och ta provet hemma.
Det lät ju som om grabben hade pesten eller något åt det hållet.
Tinus och Embla tog sig en promenad för att hämta sakerna. Läkaren som tog emot de frågade varför inte Emil var med?????
Ja....hmmm....HAN FICK JU INTE.
detta tyckte läkaren var väldigt konstigt sakt. Men vi fick våra saker och gjorde det där förbannade provet på Emil som Tinus sedan fick åka ner och lämna tillbaks igen.
denna trevlige och bra läkare ringde sedan 2 gånger under dagen för att se hur Emil mådde och även ge mig information om viruset som han hade forskat i för min skull.
TACK TACK SNÄLLA DOKTOR ANDERS!!!

Framåt eftermiddagen avtog kräkningarna men febern steg.
Stackars lille kille. Han var inte mycket för världen då.
Medans Embla i sin tur bara var väldigt uttråkad.
Det är ju en policy som finns i göteborgs stad....att om det ena barnen är magsjuk så får inte det andra komma till förskolan/skolan heller. Vilket jag kan förstå.
Ingen vill väll ha magsjuka.
Och om det är det här viruset så kan man få vara hemma ett par veckor. För då blir det antibiotikabehandling. Hoppas detta bara är magsjuka.

Natten som kom var väldigt lugn. alla  var trötta så vi somnade tidigt och vaknade ganska sent.
Kände mig ganska utvilad och Emil verkade må betydligt mycket bättre.
Han fick i sig frukost och leker och bråkar med lillasyster igen.
Mad andra ord: HAN MÅR GANSKA BRA.

Nu inväntar vi doktor Anders telesamtal ang proverna men blir hemma i morgon igen. 42 timmar efter senaste kräkning eller diare innan man är frisk nog att gå.

Nu skall vi titta på Pinocchio och äta glass. För det får man man är sjuk.

KRAM KRAM


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?