Sportlov!!!

VAD DET ÄR SKÖNT MED SPORTLOV!
VAD DET ÄR MYSIGT ATT FÅ TILLBRINGA ALL DENNA LEDIGA TID MED SIN BARN!
Vi har verkligen fullt upp på dagarna, men med sådant som är roligt.
I måndags kom min goa kompis Jenny på frukost hos oss.
Vi hade köpt frallor, yogurt, juice och massa gott pålägg.
Det blev en lång och mysig frukost som vi avnjöt.
Och med mat i magen bestämde vi oss för att ta vara på snön (som aldrig verkar vilja ge med sig) och begav oss till pulkabacken. Fastän det är sportlov så var det bara vi som var där.
Och liksom jag så har Embla tröttnat på snön och efter bara en pytte stund ville hon gå hem. Men vi härdade ut i hela 45 minuter. Sen ropade kaffetarmen på oss.
Framåt lunch åkte Jenny hem och mamma kom och hämtade oss.
Vi skulle besöka det nya leklandet som öppnats i Gamlestan. Barnalatset.
Påminner lite om bushuset i Mölndal.
Och vilken lycka det blev. För när vi kom dit så var Emils kompis Natanael där med sin pappa. Och min kompis Ulrica med sina barn Emelie och William. Emelie och Emil går i samma skola och vi har kännt varandra sen innan barnen föddes. Jisses vad mycket lekande det blev. 3 timmar bara flög iväg. Och barnen var helt genomblöta av svett. Men dagen blev väldigt lyckad.
Efter det så bjöd mamma och pappa på middag. Så när Tinus kom fick vi väldigt god pasta med räkor, musslor och kräftstjärtar i otroligt god sås. Väldigt gott och väldigt trevligt blev det.


I dag var det meningen att vi skulle hem till Ulrica och barnen på lunch, men stackars lilla William har blivit magsjuk så det ställdes in. Vi känner ju inte för att åka på detta en gång till. Inte nu när vi äntligen är friska.
Så helt plötsligt fick vi ändra våra planer.
Bowling blev det på dagens schema. Och som ett jätte plus fick vi med min mormor (skall tilläggas att hon fyller 85 i maj) Hon hade inte bowlat på hur många år som helst sa hon och ville jätte gärna tillbrina en tillma vid bowlingbanan med oss.
Trot eller ej, men min mormor är nog det piggaste som finns. Och detta med bowling var en enkel match för henne (även om hon förlorade). Hon skrattade och jag såg på hela henne att hon njöt av att få vara med oss.
Men en timma går fort. Så efter det blev det dags för lunch hemma hos henne. Och eftersom det är Fetisdagen idag med så hade jag lovat Emil semlor. Jag är ingen jätte beundrare av semlor men en halv utan grädde fick jag i mig.
Ännu två sköna dagar under lovet.

I morgon skall barnen få följa med till barnmorskan. Det är bara en vanlig rutinkontroll i v 21. Men de skall få följa med och lyssna på hjärtljuden. Resten av morgondagen blir hemma i lugn och ro.
Tar den som den kommer. Leka lite och bara vara lediga.
Jag älskar verkligen att ha lov med barnen. Men tyvärr så går tiden alldeles för fort.
Redan onsdag i morgon.

Nu väntar kvällsmat och sen skall de få lägga sig. Trötta efter allt som händer här.
Ha en fortsatt trevlig kväll.

KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?