En mycket bättre dag

Idag mår magen betydligt mycket bättre. Fått behålla det lilla jag ätit. Har bara levt på rostat bröd och blåbär eller mango soppa sen igår. Kan ju säga att jag är ganska trött på båda delarna.
Igår sov jag bort större delen av dagen. Kroppen hade mycket energi som den behövde hämta hem. Och jag tror att det gjorde nytta. Idag mår jag som sakt mycket bättre. Fortfarande matt i kroppen men det går inte att jämföra med igår. Har fortfarande inte vågat prova något annat än soppan och mineralvatten....men lite senare under dagen skall jag ge det ett försök



Nu skall jag och barnen ha sportlov. Min underbara mamma hämtar de efter skolan/förskolan idag. (jag är nog inte välkommen dit med magsjuka i kroppen) Sen skall jag få några timmars vila innan hon kommer och lämnar av de här. Sen börjar äntligen vår lediga vecka...och jag har bestämt att den skall vara utan sjukdommar. Nu skall vi bara få njuta av att vara lediga och ha kul tillsammans.
Och det hela börjar bra. På lördag klockan 10 skall Embla ha sin simskola. Hon missade ju den förra veckan eftersom hon hade magsjukan då. Men nu får hon gå i morgon. Efter det skall vi möta upp Martin och Max på isdala för några timmars åkning och mysig fika i ishallen. Sen är vi hembjudna till de på te. Och Max får stolt visa upp sitt rum för Emil och Embla.
Tinus jobbar hela helgen så vi får rå om oss på bästa sätt själva. Men det blir inga större problem.
Under veckan skall vi träffa kompisar, kanske en tur till någon simhall, mysa och absolut utnyttja pulkabackarna så länge det går.
En vecka går tyvärr fort....men vi får njuta av det vi har.



Nu skall jag ta ett varmt bad och sen se om jag får i mig lite mer energi.
I morgon är det dags för melodifestivalen igen. Hoppas, hoppas att den är bättre än förra veckan.
Kram alla och ha en trevlig fredag.





  Linnea

Hej ville passa på att önska dig en trevlig helg hoppas att du/ni får en fin alla hjärtans dag!

Kram

 2010-02-13     10:53:33    URL: http://majbruden.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?